sobota, 26 stycznia 2013

Chleb z ziarnem



To pierwszy chleb jaki upiekłam, pomimo moich obaw, ze może się nie udać (zawsze tak mam kiedy robię coś pierwszy raz ) wspaniale wyrósł, miał lekko przypieczoną, chrupiącą skórkę i miękki, pełen ziaren środek. Jego przygotowanie jest proste i nie wymaga dużo czasu.                                              
Z proporcji które podałam upiekłam 2 chlebki, jeżeli to dla Ciebie za dużo można je zmniejszyć o połowę i upiec tylko jeden chlebek. 



















Składniki:
  • 1 kg mąki pszennej
  • 3 szkl. zimnej wody
  • 1 szkl. gorącej wody
  • 1 kostka drożdży
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2,5 szkl. płatków owsianych
  • 3 szkl. ziaren słonecznika i dyni (można użyć dowolnie wybranych ziaren)

Do naczynia wlewamy zimną i gorącą wodę, do niej wsypujemy cukier, sól i pokruszone drożdże, mieszamy aż się rozpuszczą. Następnie dodajemy kolejno: mąkę, płatki owsiane i ziarna, wszystko dokładnie wyrabiamy. 2 foremki keksówki smarujemy masłem i wysypujemy mąką, ciasto dzielimy na 2 części i równomiernie rozkładamy w foremkach, pieczemy w temp. 150 stopni C, przez pierwsze 15 min. a następnie zwiększamy ją do 220 stopni C i pieczemy jeszcze 60 min. Po wyjęciu chlebów z piekarnika smarujemy je zimną wodą.
                Smacznego!

2 komentarze:

  1. Zawsze bałam się piec chleb. Ostatnio dostałam nawet zakwas, ale się zmarnował..
    Może z tego przepisu skorzystam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nigdy na nie piekłam chleba na zakwasie, bo trochę się go boję, dlatego szukam przepisów na ciasto na bazie drożdży, ten jest naprawde prosty. Zachęcam do spróbowania:-)

      Usuń