czwartek, 17 stycznia 2013

Sałatka makaronowa ze szpinakiem


 
Ten przepis wyszperałam w jakiejś kolorowej gazecie, zaciekawił mnie ale ociągałam się z jego wypróbowaniem więc... zrobił to mój Mąż :-) Sałatka okazała się pyszna. Makaron, szpinak, słodkawe suszone pomidory i słona feta idealnie do siebie pasują tworząc wspaniale danie, które często gości na naszym stole, na zimno jako sałatka lub na ciepło jako lekki obiad. 




 Składniki:

  • 500 g makaronu kokardki
  • 1 opakowanie (400 g) mrożonego szpinaku
  • 10 suszonych pomidorów z zalewy
  • 1 opakowanie sera feta
  • 4 ząbki czosnku
  • 4-5 łyżek oleju (może być ten z zalewy od suszonych pomidorów)
  • sól
  • pieprz

Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Do rondelka wlewamy olej, podsmażamy na nim czosnek, dodajemy szpinak i dusimy pod przykryciem aż się rozmrozi, dorzucamy pokrojone pomidory i całość doprawiamy solą i pieprzem. Odcedzony makaron przekładamy do garnka w którym się gotował i zalewamy szpinakowym sosem - mieszamy. Na koniec całość posypujemy pokruszonym serem feta. Podajemy na ciepło lub zimno.

      Smacznego!


2 komentarze:

  1. W tej sałatce są wszystkie moje ulubione smaki - szpinak, suszone pomidorki, feta... Nawet makaron jest w moim ulubionym kształcie:-)). Pyszności!

    OdpowiedzUsuń