niedziela, 6 stycznia 2013

Sernik z kakaową kruszonką

 
Z pomysłem założenia bloga nosiłam się już od dłuższego czasu, w końcu z początkiem Nowego Roku doczekał się on realizacji. Pierwszy wpis to wbrew pozorom i moim wcześniejszym wyobrażeniom nie taka prosta sprawa, no ale zobaczymy co z tego wyniknie...
Na dobry początek wybrałam sernik, pierwszy jaki kiedykolwiek upiekłam, z kakaowym ciastem na spodzie, pyszną masą serową w środku i kakaową kruszonką. Wypróbowałam już wiele przepisów na serniki ale do tego zawsze chętnie wracam (ku uciesze moich najbliższych):-)


Składniki:

 Ciasto:
  • 3 szkl. mąki
  • 1,5 szkl. cukru
  • 1 rozpuszczona kostka margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki kakao
  • 2 żółtka
Mąkę przesiewamy przez sitko, dodajemy do niej: cukier, kakao i proszek do pieczenia, następnie wlewamy żółtka i rozpuszczoną, przestudzoną margarynę. Z podanych składników zagniatamy ciasto, dzielimy je na dwie równe części, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

 Masa serowa:
  • 1 kg sera mielonego
  • 1 roztopiona kostka margaryny
  • 1,5 szkl. cukru
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 7 żółtek

Żółtka ucieramy z cukrem i dodajemy do sera, następnie wsypujemy proszek budyniowy i proszek do pieczenia, na końcu wlewamy roztopioną, przestudzoną margarynę, wszystkie składniki ucieramy do uzyskania gładkiej masy. Białka ubijamy z odrobiną soli na sztywną pianę i łączymy je delikatnie z masą serową.
Na wysmarowaną masłem i oprószoną bułką tartą blachę ścieramy na tarce o dużych oczkach jedną część kakaowego ciasta, na nią wylewamy masę serową i ścieramy drugą część ciasta.
Tak przygotowany sernik wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy go przez 1h w temperaturze 200 C.
Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz