wtorek, 12 lutego 2013

Ciasto czekoladowo-wiśniowe



To ciasto jest idealne na wyjątkowy wieczór z wyjątkową osobą, czyli w sam raz na Walentynki :-) Doskonale łączy smaki: czekoladowo-orzechowy bardzo słodki spód, delikatna kremowa pianka i kwaśna galaretka z wiśniami. Takie ciasto można pokroić w kwadraty i podać w tradycyjny sposób, ale ja wybrałam nieco inny... I jak Wam się podoba?;-)



Składniki:

   Spód:
  • 20 szt. sucharków
  • 200 g orzechów włoskich
  • 600 g kremu czekoladowo-orzechowego

Sucharki i orzechy rozdrobnić (ja zrobiłam to w blenderze), w kąpieli wodnej podgrzać krem czekoladowo-orzechowy, dodać go do rozdrobnionych składników i dokładnie wymieszać. Wyłożyć na blachę uprzednio wysmarowaną masłem-schłodzić.

     Kremowa pianka:
  • 1\2 l śmietany kremówki
  • 1 łyżka żelatyny rozrobionej w 1\3 szkl. wody
  • 300 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 smietanfixy

Śmietanę kremówkę, cukier puder i śmietanfixy ubić na sztywno, następnie po łyżce dodawać jogurt-ciągle mieszając, a na koniec rozrobioną, przestudzoną żelatynę. Tak przygotowaną kremówkę wyłożyć na czekoladowo-orzechowy spód. Całość schłodzić. 

     Dodatkowo:
  • 3 galaretki wiśniowe
  • 1 duży słoik wiśni drążonych

Wiśnie drążone odcedzić i wyłożyć na kremową piankę. Galaretki ugotować na soku z wiśni (do soku dolać wody, tak by łącznie było 1,5 l płynu). Wystudzoną, tężejącą galaretkę wylać na ciasto. To ciasto najlepiej zostawić na całą noc w lodówce.
        Smacznego!
Serduszka z mojego ciasta wykroiłam foremką do ciastek:-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz