sobota, 23 lutego 2013

Piernikowe muffiny



Za oknem śnieg i mróz, a po mojej kuchni roznosi się piękny piernikowy zapach, tylko że w piekarniku nie pieką się pierniczki ale muffinki :-) Ten przepis znalazłam w internecie ale niestety nie pamiętam na czyim blogu (bo sobie tego nie zapisałam) i bardzo mi się spodobał, ponieważ pierniczkowe smaki uwielbiam nie tylko w okolicy Świąt Bożego Narodzenia, więc postanowiłam je upiec i są wspaniałe: wilgotne, aromatyczne i nadziane pysznymi powidłami śliwkowymi, nic więcej nie potrzeba... no może trochę cukru pudru do dekoracji :-)






















Składniki:
  • 400 g mąki
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 250 g cukru pudru
  • 250 ml mleka
  • 100 ml oleju
  • 1 jajko
  • powidła śliwkowe lub dżem do nadziania muffinek
Wymieszać osobno suche składniki, osobno mokre- połączyć. Do foremek kłaść łyżkę ciasta, łyżeczkę powideł lub dżemu i znowu łyżkę ciasta. Muffinki piec 20-25 min. w temp. 190 stopni C.
         Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz