czwartek, 28 lutego 2013

Torcik z musem jabłkowo-brzoskwiniowym



Ten torcik powstał jak gdyby przypadkiem, bo wcale nie zamierzałam piec tortu, tylko chciałam wykorzystać jakoś mus jabłkowo-brzoskwiniowy którego narobiłam tego lata spory zapas. Upiekłam więc biszkopt, ale w tortownicy, tak pięknie wyrósł, że szkoda mi go było na zwykłe przekładane musem ciasto (chociaż takie proste ciasto też bardzo lubię) i tak urodził się w mojej głowie pomysł na taki oto torcik...





















Składniki:

  Biszkopt:

Wykorzystałam przepis na biszkopt którego użyłam do Ciasta z cytrynową pianką       i bananami, piekłam go tylko trochę dłużej bo ok. 40 min, ze względu na to, że był w tortownicy.

 Do przełożenia:
  • 500 ml śmietany kremówki 30%
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 słoik musu jabłkowo-brzoskwiniowego (400 ml)
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 2 śmietanfixy 
  • orzechy laskowe lub włoskie do dekoracji

Upieczony i wystudzony biszkopt przekrawamy wzdłuż na 2 części, jedną z nich wkładamy z powrotem do tortownicy. 1 galaretkę rozpuszczamy w 1 szkl. wody, gdy przestygnie i zacznie tężeć wlewamy ją do musu jabłkowo-brzoskwiniowego i wylewamy go na biszkopt. Drugą galaretkę również rozpuszczamy w 1 szkl. wody, 250 ml śmietanki ubijamy na sztywno, dodajemy do niej 1 śmietanfix, 2 łyżki cukru pudru i przestudzoną, tężejącą galaretkę, całość wylewamy na mus, przykrywamy drugą częścią biszkoptu     i odstawiamy w chłodne miejsce na ok. 2 h. Pozostałą śmietankę ubijamy z resztą cukru pudru i śmietanfixem, orzechy mielimy-dekorujemy tort wg uznania. 

      Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz