sobota, 23 marca 2013

Sernik bez sera



Kiedy pierwszy raz usłyszałam o tym przepisie, to nie za bardzo chciałam wierzyć, że ciasto w którym nie ma ani grama sera w smaku może przypominać sernik. No ale przepis bardzo mnie zaciekawił więc musiałam go wypróbować, a końcowy efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Ciasto faktycznie w smaku przypomina sernik...i to w dodatku najdelikatniejszy na świecie:-)



Składniki:

Ciasto:
  • 3 szkl. mąki
  • 1 kostka margaryny
  • 4 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szkl. cukru

Z podanych składników zagnieść kruche ciasto, podzielić je na 2 równe części, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na około 1 godz.


Masa śmietanowa:
  • 2 budynie śmietankowe w proszku
  • 2 duże zakwaszane śmietany 18%
  • 1 duża zakwaszana śmietana 12%
  • 1 szkl. cukru
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 2 cukry waniliowe
  • 4 białka

Białka ubić na sztywno z cukrem i cukrami waniliowymi, następnie wsypać proszki budyniowe i kolejno dodawać śmietany, gdy wszystko dokładnie się połączy wsypać wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać.
Na wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą blaszkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach jedną część ciasta, na nią wylać masę śmietanową i zetrzeć pozostałe ciasto. Całość piec przez 50 min. w temp. 180 stopni C.
       Smacznego!

7 komentarzy:

  1. sernik bez sera - ciekawie brzmi, ale zawsze warto spróbować coś nowego :)
    Pozdrawiam i zapraszam www.mybettermeals.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bez sera, ale zapewne bardzo smaczny ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. hahahah :) ciekawa nazwa :) z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe jak smakuje taki sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze takiego nie jadłam a jestem miłośniczką serników :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaintrygowałas mnie tym sernikiem bez sera:-). Trzeba będzie przepis wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo jest naprawdę bardzo smaczny:)

      Usuń