środa, 13 marca 2013

Tarta ze szpinakiem i serem feta




To pierwsza wytrawna tarta jaką przygotowałam, jest propozycją dla wielkich miłośników szpinaku, bo to on i niewielka ilość sera feta są jej farszem. Ta tarta jest szybka do przygotowania i najlepsza na lekki obiad lub ciepłą kolację. Ja naszą przygotowałam wieczorem i zjedliśmy ją następnego dnia na obiad (i najbardziej smakowała mi właśnie taka odgrzana:-))



Składniki:

    Ciasto:
  • 300 g mąki
  • 125 g masła
  • 1 żółtko
  • sól i pieprz

Z mąki, masła, żółtka i przypraw zagnieć ciasto. Uformuj z niego kulę, owiń folią i włóż do lodówki na około 30 min. Następnie wyłóż nim formę, nakłuj i podpiecz 10 min. w temp. 180 stopni C.

    Farsz:
  • 600 g mrożonego szpinaku
  • kostka sera feta
  • 2 łyżki masła
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała cebula
  • 1 jajko + 1 białko
  • 150 ml słodkiej śmietanki 12 %
  • sól i pieprz

Na maśle podsmaż drobno pokrojoną cebulę, gdy się zeszkli wrzuć szpinak i duś pod przykryciem tak długo aż się całkowicie rozmrozi, następnie dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek i pokrojony w kostkę ser feta. Ze śmietany, jajka, białka i przypraw przygotuj sos (użyj niewielką ilość soli, bo przecież feta jest bardzo słona). Szpinak wyłóż na ciasto i zalej go sosem. Piecz ok. 20 min. w temp. 180 stopni C.
   Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak, a w tarcie? Niebo w gębie :) Sama robię często podobną, ale oszukuję i używam gotowego ciasta francuskiego. Taka musi być jeszcze pyszniejsza. I też lubię odgrzaną, nawet na drugi dzień, wg mnie smakuje nawet lepiej. Często dodaje jeszcze suszone pomidory albo świeże - na wierzch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidorki faktycznie też by pasowały:) A co do ciasta francuskiego to jest idealne kiedy nie mamy czasu.

      Usuń
    2. I wtedy nie ma ryzyka, że coś nie wyjdzie, choć nie ukrywam że ostatnio mam problemy z tym paczkowanym. W Polsce zawsze kupowałam ciasto z Lidla i Biedronki i było ok. W UK próbowałam dwóch rodzai tego typu ciasta i często niestety mam problemy z dopieczeniem go do końca, zwłaszcza jeśli farsz jest wilgotny, jak np. szpinakowy.

      Usuń