niedziela, 7 kwietnia 2013

Bułeczki jogurtowe



Dziś przepis na pyszne bułeczki jogurtowe, doskonałe na leniwe, niedzielne śniadanie. Mają chrupiącą skórkę, delikatny maślano-jogurtowy smak i są obsypane makiem. Z przepisu który podaje otrzymacie 15 idealnych, niewielkich bułeczek, przyznam szczerze, że ja zrobiłam 10 dużych i wyszły mi troszkę zbyt płaskie, ale to nie zmieniło ich pysznego smaku:-)



Składniki:
  • 50 dag mąki pszennej
  • 8 g suchych drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • 20 dag jogurtu naturalnego
  • 120 ml mleka
  • 1 jajko
  • 6 dag masła
  • 1 roztrzepane jajko do posmarowania
  • 1 łyżka maku do posypania bułeczek

Wszystkie sypkie składniki wrzucić do miski, następnie wlać składniki płynne (powinny być w temperaturze pokojowej, masło roztopić i przestudzić), zagnieść ciasto. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Wyrośnięte ciasto podzielić na 15 równych części, uformować bułeczki. Kłaść na blaszce oprószonej mąką, przykryć i odstawić do ponownego wyrośnięcia jeszcze na 40 minut. Przed pieczeniem bułeczki posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać makiem. Piec 20 minut w temp. 200 stopni C.
     Smacznego!

2 komentarze:

  1. Zapraszam cię na mini rozdanie na moim blogu
    http://inna17jenna.blogspot.com/2013/04/urodzinowe-rozdanie-na-moim-blogu.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę i to jest alternatywa dla mojego paskudnego pieczywa w Anglii, wydaje mi się, że robi się je łatwo i szybko, muszę koniecznie spróbować. Narobiłaś mi smaka tą kanapką z rzodkiewką :)

    OdpowiedzUsuń