sobota, 13 kwietnia 2013

Marynowany ser feta w ziołach



Ser feta przygotowany w taki sposób pierwszy raz jadłam na rodzinnej uroczystości u kuzynki mojego Męża...i się w nim zakochałam :-) Wcześniej widywałam go na sklepowych półkach i nawet kiedyś spróbowałam, ale jego smak nie miał porównania do takiego przygotowanego samodzielnie w domu. Ten ser, ze swoim intensywnym ziołowo-słonym smakiem, idealnie nadaje się jako przekąska do kieliszka wina, lub jako dodatek do mięsa czy greckiej sałatki. Ja oliwę w której feta jest znużona wykorzystuję jako sos do sałaty lub podsmażam na niej mięso, bo przechodzi ona aromatem czosnku i ziół. A gdy ser zamarynujemy w jakimś ładnym i ciekawie wyglądającym słoiczku stanie się on ozdobą stołu na każdym domowym przyjęciu. 



Składniki:
(Porcja na 2 nieduże, ozdobne słoiczki, takie jak na zdjęciach) 
  • 1 opakowanie (270 g) sera feta
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki suszonej bazylii
  • 2 łyżki suszonego oregano
  • 2 łyżki ziół prowansalskich
  • ok. 0,5 l oliwy z oliwek
  • kilka oliwek nadziewanych pastą paprykową do dekoracji

Ser feta pokroić w kostkę. W miseczce wymieszać suszone zioła i panierować w nich dokładnie kostki sera. Tak przygotowaną fetę wrzucać do słoika, co jakiś czas wkładać kilka oliwek do dekoracji i przeciśnięty przez praskę czosnek. Całość zalać dobrej jakości oliwą z oliwek i odstawić przynajmniej na 1 dzień do lodówki.
     Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Fajny pomysł. Lubię takie kombinacje smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawie jak poezja.
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu zrobiłam eksperyment i też zrobiłam kostki sera feta w zalewie, z tym że użyłam oleju rzepakowego i papryczek chilli. Później użyłam ich do zapiekania na mini pizzerkach i chyba jakiejś zapiekance i to był dopiero mega efekt! Tak zamarynowany ser zapiekał się zupełnie inaczej i tworzyła się na tych kosteczkach taka jakby skórka z miękkim wnętrzem, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł, na pewno go kiedyś wykorzystam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, koniecznie muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo nie tylko świetnie smakuje ale też fajnie prezentuje się na stole:-)

      Usuń
  6. O,jak to przepysznie wygląda, na pewno wypróbuję, wspaniałe śródziemnomorskie smaczki !

    OdpowiedzUsuń