czwartek, 9 maja 2013

Bułeczki cebulowe



Po mojej kilkudniowej nieobecności na blogu, spowodowanej okropnym, nie pozwalającym ruszyć się na krok z łóżka przeziębieniem, nareszcie wracam do świata żywych :-) Wracam z nowymi siłami i nowym, fantastycznym przepisem na bułeczki cebulowe. Są one pyszne, aromatyczne oraz banalnie proste i gdyby nie to, że ciasto drożdżowe potrzebuje czasu żeby wyrosnąć, byłby on również szybki w przygotowaniu :-) Bułeczki idealnie nadają się na majówkowy piknik, lub jako "przegryzka" do kiełbaski albo jakiegoś mięsa z grilla :-) Mi jednak najbardziej zasmakowała prosta wersja z masłem i pomidorem... Mmm... Pycha :-)



Składniki:

(na 16 średniej wielkości bułeczek)
  • 6 szkl. mąki pszennej
  • 8 g suchych drożdży
  • 1\2 szkl. letniego mleka
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 5 łyżek miękkiego masła
  • 4 średniej wielkości cebule
  • 1 1\2 szkl. letniej wody

Cebulę drobno posiekać i zeszklic na 1 łyżce masła, ostudzić. Mleko, wodę, cukier i sól wymieszać w osobnym naczyniu. Drożdże połączyć z mąką i pozostałym masłem w dużej misce, dodać płynne składniki i cebulę, zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. Przykryć i pozostawić w ciepłym  miejscu do podwojenia objętości. Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić i podzielić na 16 równych części. Uformować bułeczki, układać je na blaszce opruszonej mąką, przykryć i odstawić jeszcze na 30 minut, żeby trochę podrosły. Piec około 25 minut w temp. 200 stopni C.

Smacznego!
























Ten przepis bierze udział w akcji:

                                       

6 komentarzy:

  1. Oj, przegryzałabym takie bułeczki w ciągu dnia:) Bardzo fajna nazwa bloga!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają doskonale!Ja też zachwyciłabym się wersją z masłem i pomidorem:)
    POzdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię bułek cebulowych, ale coś mi się zdaje, ze do Twoich bym się przekonała :]

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm, chcę takie upiec ,tylko zastąpię mąkę pszenną - mąką pełnoziarnistą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry pomysł, będą wtedy trochę mniej kaloryczne;-)

      Usuń