niedziela, 26 maja 2013

Cielaczek



To kakaowe ucierane ciasto z kleksami słodkiej masy serowej, swoim wyglądem faktycznie przypomina cielaczka :-) a smakiem pyszny delikatny sernik, tylko że jego przygotowanie wymaga znacznie mniej czasu. A to dlatego, że wszystkie składniki ucieramy mikserem (zarówno składniki ciasta jak i masy serowej) i pieczemy go krócej niż taki klasyczny sernik, co ma ogromne znaczenie kiedy dopada nas ochota na kawałek pysznego domowego ciasta :-)



Składniki:

Ciasto:
  • 2 szkl. mąki
  • 1 szkl. cukru
  • 3/4 szkl. oliwy
  • 1 szkl. mleka
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka kakao

W dużej misce ubić mikserem jajka z cukrem na puszystą masę, następnie wlać oliwę, mleko i dokładnie wymieszać, a na koniec wsypać przesianą mąkę połączoną z sodą, proszkiem do pieczenia, kakaem i jeszcze chwilę ubijać.


Masa serowa:
  • 1/2 kg zmielonego sera
  • 1 szkl. cukru pudru
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 3 jajka
  • 1 budyń śmietankowy

Żółtka, margarynę i cukier puder utrzeć mikserem na puszystą, jednolitą masę, następnie dodać ser, cukier waniliowy i proszek budyniowy-dokładnie wymieszać. Z białek ubić sztywną pianę i połączyć ją delikatnie z serową masą (najlepiej łyżką, nie mikserem).
Na wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą blaszkę wylać kakaowe ciasto, a na nie wykładać łyżką kleksy masy serowej. Tak przygotowane ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec przez 45 minut.
     Smacznego!



8 komentarzy:

  1. Kiedyś robiłam takiego Cielaczka, bardzo mi smakowało połączenie ciemnego puszystego ciasta i sernikowych łatek:) W Twoim wydaniu wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. robię bardzo podobny sernik i nazywa sie izaura:)wspaniałe ciacho!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię to ciasto, dawno bardzo już go nie piekłam. Bardzo dziękuję za przypomnienie o nim. Zawsze piekłam na ciemnym murzynku, pora w końcu spróbować i na jasnym cieście. Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przepraszam :) Nie zauważyłam że jest jednak kakao. Patrząć na zdjęcie myślałam że to jasne ylko mocno zrumienione ciasto :)

      Usuń
    2. :-) Tak, ciasto zawiera dodatek kakao, na szczęście aż tak bardzo mi się nie przypiekło :-)

      Usuń
  4. Teściówka takie piecze i jest bardzo dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Znałam je pod nazwą "Sernik Izaury", czy jakoś tak, ale czemu? Nie mam pojęcia. Cielaczek wg mnie pasuje znacznie lepiej, ostatnio zrobiłam i wyszedł super! Jutro pochwalę się fotką u siebie :) Dzięki za fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wykorzystałaś mój przepis i ciasto się udało:-)

      Usuń