środa, 1 maja 2013

Szarlotka



Od dłuższego czasu szukałam prostego i szybkiego przepisu na szarlotkę z wykorzystaniem musu jabłkowego, którego w tym roku zrobiłam spory zapas, no i znalazłam go na blogu "Rodzina w kuchni". Ciasto jest pyszne, ja dodałam jeszcze do niego cukier waniliowy, który do kruchego ciasta na szarlotkę bardzo mi pasuje:-)

























Składniki:
Ciasto:
  • 0,5 kg mąki
  • 150 g masła
  • 150 g cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 6 łyżek śmietany zakwaszanej 18%
Do miski przesiać mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, dodać cukier waniliowy i posiekane masło-całość  dokładnie wymieszać, wbić jajka i wlać śmietanę. Zagnieść elastyczne ciasto, podzielić je na dwie równe części i włożyć na około 1 godzinę do lodówki. Następnie rozwałkować jedną z nich i przełożyć ją na blaszkę o wymiarach 28x36,  wyłożoną papierem do pieczenia, nakłuć widelcem i podpiec na złoty kolor w piekarniku nagrzanym do 220 stopni C.
Dodatkowo:
  • 1 l musu jabłkowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • cukier puder do posypania ciasta
Mus przełożyć do garnka, wsypać cynamon i delikatnie podgrzać, następnie wyłożyć go na podpieczony placek (omijając jego brzegi).
Drugą część ciasta rozwałkować i rozłożyć na musie jabłkowym dociskając brzegi. Tak przygotowany placek włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i piec jeszcze przez 30 minut aż się zarumieni, a gdy wystygnie posypać go obficie cukrem pudrem.
   Smacznego!

2 komentarze: