środa, 26 czerwca 2013

Likier krówkowy



Nigdy wcześniej nie robiłam likieru, ten krówkowy jest moim pierwszym... i zapewniam Was, że nie ostatnim:-) Jego przygotowanie jest szybkie i banalnie proste. Taki własnoręcznie zrobiony likier, w ciekawej butelce, ładnie zapakowany idealnie nadaje się na prezent, np dla mamy, babci, cioci... Bo likier to raczej taki bardziej kobiecy, delikatny i słodki trunek. Jednak ten który przygotowałam zyskał również aprobatę męskiej części mojej rodziny:-)
























Składniki:
  • 1 puszka gotowej masy krówkowej
  • 500 ml śmietany kremówki 30%
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • 500 ml wódki
Kawę przygotować w 1/3 szklanki wody. Masę krówkową przełożyć do miski, wlać do niej kawę i razem zmiksować, dodać śmietanę, alkohol i miksować chwilę aż składniki się dobrze połączą. Tak przygotowany likier przelać do butelek i odstawić w chłodne miejsce minium na 4 dni.
    Smacznego!;)


    

15 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł z takim prezentem :-) i ciekawy przepis, a jestem miłośniczką likierów, więc zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie szukałam takiego przepisu :) z tym że spróbuję go zrobić na spirytusie, ale tak czy siak brzmi pysznie

    OdpowiedzUsuń
  3. krówkowy likier brzmi wspaniale :)) jeszcze nie robiłam, ale na pewno smakuje niesamowicie :))) zapraszam do mnie po przepis na adwokat, czy likier kawowy :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    ps. dodaje się do podglądaczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny likierek:)Kiedyś często robiłam podobne,przypomniałaś mi te pyszności:) Nominowałam Twojego bloga do Liebster Award,zapraszam do zabawy,szczegóły u mnie
    http://agusiowegotowanie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy pomysł na prezent! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam podobny:) sporo tego wyszło, poszło na prezenty:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypróbuję na pewno. Skoro mój kukułkowy jest pyszny to ten też z pewnością. Uwielbiam takie trunki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. od dawna szukałam łatwego i przyjemnego przepisu na likier krówkowy :) wygląda na to ze w końcu mam :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie wypróbowałam przepis i aktualnie czeka na degustację :) jako, że jest to mój pierwszy likier to mam pytanie. Jak długo mogę go przechowywać? I czy po schlodzeniu mogę go wstawić do barku czy powinien leżeć cały czas w lodówce.

    Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń