sobota, 15 czerwca 2013

Sernik na zimno z brzoskwiniami



Sernik na zimno od zawsze kojarzył mi się z lekkim, delikatnym jak puch letnim ciastem. Do czasu aż spróbowałam sernika przygotowanego według tego przepisu, jest on ciężki od ilości użytego w nim   sera i bardzo intensywny w smaku, ale przy tym pyszny i delikatny jak pianka. Proporcje które podaję w przepisie są na naprawdę dużą i głęboką blachę ( ja użyłam największej jaką miałam a i tak obawiałam się, że nie starczy mi miejsca na galaretkę). Można oczywiście zmniejszyć proporcje o połowę, ale nie radzę, bo gwarantuję, że ciasto zniknie w mgnieniu oka:-)




Składniki:

Spód:
  • 25 szt. okrągłych biszkoptów (ilość zależna od wielkości blachy)
Na dużej blasze wyłożonej papierem do pieczenia ułożyć ściśle jeden obok drugiego biszkopty.

Masa serowa:
  • 1,5 kg sera mielonego (we wiaderku)
  • 1 kostka margaryny Kasi
  • 0,5 kg cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 0,5 l mleka
  • 1 i 1/3 paczki żelatyny
  • 5 jaj
Żółtka utrzeć z margaryną, cukrem pudrem i cukrem waniliowym, następnie dodać ser i dokładnie wymieszać. Żelatynę rozpuścić w ciepłym mleku i przestudzoną dodać do reszty składników-wymieszać. Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą serową, następnie przelać ją na wyłożone na blaszce biszkopty.

Dodatkowo:
  • 1 duża puszka brzoskwiń w syropie
  • 3 galaretki brzoskwiniowe
Brzoskwinie odsączyć z syropu, pokroić na kawałki i ułożyć na masie serowej. Galaretki ugotować w 1 litrze wody połączonym z syropem pozostałym od brzoskwiń, gdy przestygną zalać nimi owoce. Tak przygotowane ciasto przechowywać w lodówce.
   Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Mmm... serniczek wygląda fantastycznie! Wygląda na taki kremowy i puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taki sernik to mój ulubiony deser na lato, jest godną alternatywą dla lodów :)
    zapraszam Cię na miniKONKURS: http://kuchcikola.blogspot.com/2013/06/pierwsze-urodziny-bloga-mini-torcik-z.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek na zimno zawsze pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na dzisiejszą letnią porę w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń