niedziela, 30 czerwca 2013

Torcik jogurtowo-truskawkowy




Sezon truskawkowy pomału dobiega końca, a na moim blogu nie pojawił się jeszcze żaden przepis na ciasto z dodatkiem tych pysznych owoców. Postanowiłam więc szybko  nadrobić zaległości i upiekłam ten bardzo delikatny i rozpływający się w ustach torcik jogurtowo-truskawkowy.



Składniki:

Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek oliwy
Jajka utrzeć z cukrem na puszystą pianę za pomocą miksera, dodać oliwę i jeszcze chwilę ucierać. Następnie przesiać mąki i razem z proszkiem do pieczenia dodać je do wcześniej utartych składników-wszystko razem delikatnie pomieszać łyżką. Tak przygotowane ciasto wylać na wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą tortownicę o średnicy 24 cm i piec przez 30 minut w temp. 180 stopni C.

Masa jogurtowa:
  • 4 galaretki truskawkowe
  • 1/2 l jogurtu naturalnego
  • 1 kg truskawek
3 galaretki ugotować w 1/2 l wody, wystudzić je i tężejące połączyć z jogurtem naturalnym. Upieczony biszkopt przeciąć wzdłuż na pół. Połowę jogurtowej masy wyłożyć na jeden biszkoptowy krążek, pokroić kilka truskawek i wcisnąć je w masę, a następnie przykryć całość drugim biszkoptem na który wyłożyć resztę masy. Tak przygotowane ciasto wstawić na około 1 godz. do lodówki żeby masa stężała. W tym czasie 1 galaretkę ugotować w 1 szkl. wody i pozostawić do wystudzenia. Po wyjęciu ciasta z lodówki udekorować je połówkami truskawek i zalać tężejącą galaretką.
Smacznego!




 



















Już drugi raz otrzymałam nominację do Liebster Blog Award tym razem z bloga Agusiowe Gotowanie :-) Dziękuję bardzo! A oto odpowiedzi na zadane mi pytania:

1.Wizyta teściowej za godzine-czym ją poczęstujesz?
Kawą rozpuszczalną z mlekiem, no i czymś "do kawy", bo to zawsze mam w domu:-)
2.Czy widzisz siebie jako szefa kuchni w restauracji?
Raczej nie, bo to nigdy nie było moim marzeniem, lubię gotować dla mnie i moich bliskich.
3.Czy uczysz/uczyłabyś dzieci gotowania od najmłodszych lat?
Myślę, że będę uczyła:-)
4.Pikantnie czy łagodnie?
Łagodnie.
5.Czy lubisz pomoc podczas gotowania,czy raczej jesteś Zosią-Samosią?
Zdecydowanie jestem Zosią-Samosią.
6.W kuchni wzorujesz się na...
Nie ma nikogo konkretnego.
7.Wymarzony sprzęt kuchenny,który chciałabyś posiadać?
Robot kuchenny KitchenAid:-)













8.Smażone,gotowane czy pieczone?
Pieczone.
9.Marzycielka czy realistka?
Realistka.
10.Kuchnia jakiego kraju najbardziej Cię fascynuje?
Kuchnia grecka, włoska, generalnie śródziemnomorska.
11.Jesteś wytrącona z równowagi,gdy...
Ktoś przeszkadza mi w kuchni.

Nominowane przeze mnie blogi, oraz moje pytania znajdziesz w tym poście. 

9 komentarzy:

  1. Dziękuję za odpowiedzi:) Cieszę się,że znalazłaś trochę czasu i wzięłaś udział w zabawie:)Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie delikatne torciki z truskawkami! Idealne na upalne popołudnie w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki torcik jest idealny na gorące dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny, szczególnie na upalne dni, a te zagoszczą u nas ponownie niebawem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mam nadzieję, że zagoszczą już niedługo...

      Usuń
  5. Pyszny i delikatny. Piękny ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasta z truskawkami! Muszę wypróbować ten przepis na krem jogurtowy!:)

    OdpowiedzUsuń