środa, 3 lipca 2013

Gotowany sernik na herbatnikach



Ostatnio bardzo często przygotowuję ciasta do których wykorzystuję herbatniki, jak już wcześniej wspomniałam jest to doskonały sposób żeby usprawnić sobie pracę:-)
Ten przepis pochodzi z tego bloga i bardzo mnie zaintrygował, ponieważ nigdy wcześniej nie robiłam sernika który gotuje się w garnku... Przepis wypróbowałam i zapewniam, że efekt końcowy jest zaskakująco pyszny:-)

 

Składniki:

  • 1 kg mielonego twarogu
  • 1 kostka margaryny 
  • 1 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. mleka 
  • 1 budyń śmietankowy
  • 2 jajka
  • 50 herbatników (ich ilość zależy od wielkości blachy)
  • czekolada mleczna (jako polewa)


Margarynę rozpuścić i zostawić do przestudzenia.
Twaróg zmiksować z jajkami i cukrem, na koniec wlać margarynę. Tak przygotowaną masę serową przelać do garnka i gotować na małym ogniu, cały czas mieszając. W zimnym mleku rozprowadzić proszek budyniowy i wlać go do masy gdy zacznie bulgotać-całość zagotować. Blaszkę o wymiarach 28x36 wyłożyć papierem do pieczenia i układać na niej herbatniki jeden obok drugiego. Na herbatniki wylać gorącą masę i przykryć ją pozostałymi ciastkami. Tak przygotowane ciasto odstawić w chłodne miejsce, gdy będzie zimne polać je rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą. Ciasto najlepiej przechowywać w lodówce.

Smacznego!



13 komentarzy:

  1. ten sernik jest genialny ! Szczególnie, że mam słabość do herbatników (nabardziej do tych twardych;p)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki pod każdą postacią te gotowane również :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda obłędnie!
    zapraszam do siebie na konkurs, Cookie do wygrania :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że zasmakowały :) to przepis mojej mamy - jak widać takie przepisy nie mają sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasmakował bardzo, a takie mamine przepisy są najlepsze:)

      Usuń
  5. Jeśli smakuje tak jak wygląda to jest obłędny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja spotkałam się z gotowanym sernikiem, ale do którego się tak jakby samemu tworzy twaróg, niestety raz robiłam i poniosłam porażkę. Ten brzmi smakowicie, mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jest naprawdę prosty w przygotowaniu i na pewno się uda:)

      Usuń
  7. Robię coś podobnego i ciasto to jest bardzo lubiane w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny sposób na sernik! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie bym się wprosiła na takie ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń