niedziela, 21 lipca 2013

Kokosowa granola z suszoną żurawiną i rodzynkami



Wielokrotnie na różnych blagach spotykałam się z przepisami na domową granolę, która jest zdrowa, sycąca i o niebo lepsza od tej kupionej w sklepie. Przyszła wreszcie pora żebym i ja przygotowała własną wariację na temat tego śniadaniowego przysmaku. No może tak nie do końca własną, bo granolę robiłam pierwszy raz i posiłkowałam się przepisem pochodzącym z tego bloga. Moja granola  wyszła pyszna, chrupiąca z delikatnym kokosowo-pomarańczowym aromatem i przyznam się, że jem ją nie tylko na śniadanie z dodatkiem jogurtu, ale zdarza mi się  także wyjadać ją łyżką ze słoiczka kiedy mam ochotę na słodką, ale zdrową przekąskę;-)



Składniki:

  • 250 g płatków owsianych
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 50 g ziaren słonecznika
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 100 g rodzynek
  • 80 g masła
  • 7 łyżek miodu
  • sok z 1 pomarańczy
  • skórka otarta z 1/2 pomarańczy
  • szczypta soli

Płatki owsiane, wiórki kokosowe i ziarna słonecznika wymieszać w misce. W rondelku rozpuścić masło z dodatkiem miodu, soku z pomarańczy, startą skórką pomarańczową i szczyptą soli. Następnie to wszystko wlać do miski z suchymi składnikami i bardzo dokładnie wymieszać. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać na nią cienką warstwą wszystkie składniki. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C i piec granolę 15 minut, następnie otworzyć piekarnik, przemieszać wszystkie składniki aby się ze sobą nie posklejały i piec ją jeszcze 15 minut. Upieczoną granolę wymieszać z żurawiną i rodzynkami.
Smacznego!




10 komentarzy:

  1. o kurczę! pysznie wygląda! idzie "do zrobienia" i to w niedługim czasie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemne blogowe miejsce - będę obserwować :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokosowa granola - brzmi pysznie :)
    Ja się ostatnio zajadam płatkami owsianymi na mleku z ... dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojj, tak domowa granola to coś od czego ciężko się oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. odkąd poznałam smak domowej granoli to sklepowa przestała mi smakować... pyszna kompozycja smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chrupiąca granola - to co lubię!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pochrupałabym, pięknie wypieczone:)

    OdpowiedzUsuń