sobota, 24 sierpnia 2013

Kruche kwadraty z powidłami



Kruche ciasto przełożone powidłami śliwkowymi, obficie obsypane cukrem pudrem, banalnie proste i szybkie w przygotowaniu. Ciasto zrobiłam wieczorem, włożyłam na noc do lodówki, a rano upiekłam  i już miałam gotowe pyszne i ciepłe ciasteczko do porannej kawy:-)



Składniki:

  • 3 szkl. mąki krupczatki
  • 1 szkl. cukru pudu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g margaryny
  • 1/3 szkl. kwaśnej śmietany
  • 2 żółtka  
  • szczypta soli
  • powidła śliwkowe do przełożenia ciasta

Mąkę przesiać i połączyć z zimnym, rozdrobnionym tłuszczem, gdy składniki dobrze się połączą dodać cukier puder, żółtka, śmietanę, proszek do pieczenia, sól i dalej wyrabiać, aż powstanie gładka, sprężysta kula. Ciasto owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc. Blachę o wymiarach 28x36 cm posmarować masłem i wysypać bułką tartą. Ciasto wyjąć z lodówki, podzielić na pół i jedną część zetrzeć na tarce o dużych oczkach prosto na wcześniej przygotowaną blaszkę, lekko docisnąć, posmarować powidłami i zetrzeć drugą część ciasta. Całość od razu wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni C i piec 45 minut. Po upieczeniu, gdy ciasto lekko przestygnie posypać je obficie cukrem pudrem.
Smacznego!



Ten przepis bierze udział w akcji: 

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie proste, kruche ciasta z owocami ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. PYSZNIE WYGLĄDA :) A JA WŁAŚNIE NIEDAWNO POCZYNIŁAM POWIDŁA ŚLIWKOWE :))
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham kruche ciasta, a kiedy zobaczyłam, że u Ciebie takie ciasto przełożone jest powidłami śliwkowymi pomyślałam, że to już ideał. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają fantastycznie i na pewno tak samo smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o mamo ;) ale to musi byc pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają bardzo apetycznie. Lubię piec ciasta i oczywiście je zjadać:) Jedno czego nie lubię to ścierać ciasto na tarce :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie proste a takie pyszne :D mniammmm

    OdpowiedzUsuń
  8. o nigdy nie próbowałam , robić ; 0 Ale wydaje się dosyć proste ; ) Piekny Blog! ; ) zapraszam też do mnie w wolnej chwili : http://vizualny-swiat.blogspot.com/ Pozdrawiam ; *

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszności:) uwielbiam takie desery:) pozdrawiam:http://martawkuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Kruche ciasto i powidła - po prostu pycha!

    OdpowiedzUsuń
  11. o matusiu, jakie wspaniałości, tylko palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń