sobota, 14 września 2013

Chleb włoski z oliwkami i suszonymi pomidorami



Ten chleb zasmakuje wszystkim miłośnikom kuchni sródziemnomorskiej. Jest kolorowy i baaardzo apetyczny już na pierwszy rzut oka, a po spróbowaniu trudno się od niego oderwać:-) Bo słodkie suszone pomidory, podsmażona cebulka i wytrawne oliwki to idealne połączenie smaków. Taki chlebek wystarczy tylko posmarować masłem i pyszna przekąska gotowa.



Składniki:

  • 75 dag mąki
  • 2 średnie cebule
  • 6 łyżek oleju
  • 10 suszonych pomidorów
  • 15 oliwek bez pestek
  • 5 dag drożdży
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 szkl. ciepłej wody

Mąkę przesiać do miski, zrobić w niej dołek i wkruszyć drożdże. Zasypać je cukrem, zalać 1/2 szklanki ciepłej wody, posypać odrobiną mąki i odstawić pod przykryciem w ciepłe miejsce na 15 minut. W tym czasie podsmażyć na 3 łyżkach oleju posiekaną cebulę, pokroić suszone pomidory, oliwki i wrzucić je do wyrośniętego ciasta. Następnie wlać do niego 3 łyżki oliwy, wsypać sól, zioła i 1/2 szklanki ciepłej wody-wyrobić gładkie ciasto. Odstawić je na 30 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie wyrobić je jeszcze raz, uformować owalny bochenek, położyć go na natłuszczonej blasze i odstawić na 10 minut. Następnie posmarować go zimną wodą i wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni C, po 15 minutach zmniejszyć ją do 180 stopni C i piec jeszcze 40 minut.
Smacznego!



20 komentarzy:

  1. ja bym została z pewnością fanką tego chlebka. już po 1-szym kęsie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie proste potrawy - świeży chleb z masłem - to jest to! Tylko za oliwkami nie przepadam, ale może akurat w tej wersji by mi nie przeszkadzały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc ja też za oliwkami nie przepadam, ale w tym chlebku mi smakują:-)

      Usuń
  3. Przepis dodaje do folderu " Muszę zrobić szybko" :D Pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie Ci wyszedł, uwielbiam takie domowe chleby :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał, świetny chlebek! Idealny chlebek dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny chlebek :) bardzo często piekę pieczywo w domu i z pewnością upiekę ten Twój :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wspaniale! Muszę zrobić taki chlebek z dodatkami!

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda bardzoooo smakowicie - to coś dla mnie !

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie robiłam chleba z oliwkami, ale twój wygląda tak bardzo apetycznie, że chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam z oliwkami, czemu by jeszcze pomidorów nie dorzucić. Przepyszne są takie wypieki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wyglada,i jest fajny bo bez zakwasu,a ja takich na zakwasie jeszcze sie troche ,,boje,, :D Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki znakomity chlebek:) wygląda przepysznie:)pozdrawiam:http://martawkuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo, trzeba upiec taki chlebek, w domu się ucieszą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda wspaniale!! Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń