czwartek, 12 września 2013

Ciasto marchewkowe



Muszę się Wam do czegoś przyznać... Pierwszy raz ciasto marchewkowe zrobiłam dopiero rok temu. Wcześniej myślałam, że jest absolutnie nie w moim guście. Uparcie twierdziłam, że może jest i ono dobre ale tylko dla fanatyków zdrowego żywienia i osób na diecie... Jak bardzo się myliłam... Ciasto marchewkowe jest przepyszne! Miękkie, wilgotne w środku o cudownym aromacie cynamonu... No i w ogóle nie czuć w nim marchewki:-) Dziś  moje ciasto przygotowałam w formie babki z polewą na bazie gorzkiej czekolady. Jednak mam jeszcze kilka pomysłów na sposób podania tego ciasta, więc na pewno znajdzie się ono jeszcze na moim blogu:-)



Składniki:
Ciasto:
  • 4 jajka
  • 2 szkl. cukru
  • 3 szkl. mąki
  • 1 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 6 marchewek

Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Następnie dodać mąkę, olej   i dokładnie wymieszać. Wsypać proszek do pieczenia, sodę i cynamon (ciasto będzie bardzo gęste). Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o małych oczkach, dodać ją do ciasta i wymieszać łyżką. Tak przygotowaną masę wlać do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą tortownicy o średnicy 24 cm. Ciasto piec w piekarniku nagrzanym do temp. 190 stopni C przez około 1 godz. i 15 minut (czas pieczenia zależy od wielkości i głębokości formy, najlepiej przeprowadzić test "suchego patyczka").


Polewa na bazie czekolady:
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • 5 łyżek śmietany kremówki 30%

Nad garnkiem z gorącą wodą umieścić miseczkę, wlać do niej śmietankę i wsypać cukier puder, gdy cukier się rozpuści dodać połamaną na kawałki czekoladę. Składniki mieszać aż do całkowitego połączenia i uzyskania jednolitej, gładkiej konsystencji.
Wystudzone ciasto równomiernie pokryć przygotowaną polewą, można je dodatkowo obsypać kolorową posypką.

Smacznego!





















Przepis bierze udział w akcji:


7 komentarzy:

  1. Przyznaję się, że nigdy go nie piekłam choć jesteś kolejną osobą zachwalającą to ciasto, chyba wielka pora się przemóc i je zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i jak pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam marchewkowe,szczególnie z warstwa kremu na wierzchu,ale czekoladowe tez do mnie przemawia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hahaha, ja widzę opinia na temat tego ciasta podobna do mojej :D Osobiście marchewek nie lubię, ale to ciasto jest przepyszne :)! Twoje ślicznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  5. ja również marchewek nie lubię i myślałam, że się nie przekonam do tego ciasta, jednak wyszło inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też robiłam marchewkowe :) I jest pyyyszne :)
    Koniecznie muszę upiec wg Twojego przepisu :)
    Wygląda bajecznie i jeszcze te słodkie kwiatuszki :)

    OdpowiedzUsuń