czwartek, 5 września 2013

Sałatka z zupek chińskich



Wiem, że przepis na tę sałatkę to nic odkrywczego, bo już wiele razy spotykałam go na różnych kulinarnych blogach. Jednak przeglądając te przepisy przekonałam się, że każdy z nich poza składnikiem podstawowym (którym są właśnie zupki chińskie) zawiera inne dodatki. U mnie jest to: pomidor, ogórek, jajka i groszek. Taką sałatkę robię najczęściej latem kiedy pomidory i ogórki mam w przydomowym ogródku, wtedy zdecydowanie smakuje najlepiej:-)



Składniki:
  • 3 zupki chińskie (u mnie jest to rosół, 2 pikantne i 1 łagodny)
  • 4 pomidory
  • 4 ogórki gruntowe średniej wielkości
  • 1 puszka groszku
  • 4 jajka
  • majonez
  • sól, pieprz
Makaron z zupek chińskich rozkruszyć i wrzucić do miski, posypać go dodaną do zupki przyprawą. Pomidory i ogórki umyć i pokroić w kostkę (ogórki obrać ze skórki), warzywa posolić i wrzucić do makaronu. Całość dokładnie wymieszać i odstawić na 2-3 godziny (żeby makaron napęczniał od soku który puszczą warzywa). Jajka ugotować na twardo i pokroić w kostkę, groszek odsączyć-wrzucić do makaronu, dodać majonez, przyprawić do smaku i całość dokładnie wymieszać.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą sałatkę :) ale z jajkiem nie robiłam -muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też z jajkiem nie robiłam, aczkolwiek może być nawet lepsza;)

      Usuń
    2. Z jajeczkiem jest pyszna!!!:-)

      Usuń
  2. uwielbiam, jest na prawdę cudowna w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam kiedyś u sąsiadki, byłam zaskoczona że to takie dobre!

    OdpowiedzUsuń