czwartek, 10 października 2013

Dyniowa krajanka z bakaliami

























Muszę przyznać, że to mój dyniowy debiut...
Do tej pory z dyni robiłam tylko dyniowe lampiony-duszki:-) Jednak w tym roku postanowiłam "zaprzyjaźnić się" z dynią również w kuchni. Przygotowałam sobie spis potraw które chcę zrobić i muszę się pochwalić, że udało mi się już wykreślić trzy pozycje z mojej listy:-)
Debiutuję na słodko, dyniową krajanką z bakaliami i powiem nieskromnie, że to bardzo udany debiut:-)



Składniki:
  • 25 dag obranej dyni
  • 15 dag mąki pszennej
  • 15 dag cukru pudru
  • 10 dag margaryny
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 1 szkl. rodzynek
  • 1 szkl. posiekanych orzechów włoskich
  • 100 g mlecznej czekolady (jako polewa)
  • cukrowa posypka (do dekoracji)

Wszystkie suche składniki przesiać do miski. Margarynę roztopić i przestudzić. Dynię zetrzeć na tarce o małych oczkach. Jajka ubić na puszystą pianę, wlać przestudzony tłuszcz i stopniowo wsypywać suche składniki, delikatnie mieszając (na wolnych obrotach miksera). Następnie dodać dynię i bakalie, całość połączyć za pomocą łyżki. Tak przygotowane ciasto wylać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę o wymiarach 20x25 cm i piec w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni C przez 40 minut. Po upieczeniu i wystudzeniu ciasta udekorować je roztopioną, w kąpieli wodnej, czekoladą i cukrową posypką. Pokroić na kawałki.
Smacznego!


























Ten przepis bierzę udział w akcji:

7 komentarzy:

  1. oj, nadrabiaj dyniowe zaległości, bo te ciasteczka wyszły super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda niezwykle apetycznie :) Zdecydowanie udany debiut :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie i jeszcze nie znałam takiego ciasta, jak krajanka :) Ja jeszcze nigdy nic nie robiłam z dynią, choć też mam ochotę się przełamać w tym roku, pytanie czy zdążę, nim się sezon skończy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie przepiękne zdjęcia! jestem zauroczony dyniami *.*

    OdpowiedzUsuń