wtorek, 29 października 2013

Makaron z kurczakiem i suszonymi pomidorami

























Dziś mam dla Was przepis na jedno z tych uniwersalnych dań które zarówno nadaje się na szybki obiad po długim i męczącym dniu w pracy (bo przygotowuje się je w tempie naprawdę ekspresowym). Jak również na uroczystą kolację z kimś wyjątkowym (bo sos dzięki dodatkowi suszonych pomidorów zyskuje ciekawy, niebanalny smak i doskonale się komponuje z kieliszkiem białego wina-uwierzcie mi, sprawdziłam;-)) 



Składniki:

  • 500 g makaronu (ja użyłam penne)
  • 2 pojedyncze filety z piersi kurczaka
  • 1 cebula
  • 8 suszonych pomidorów
  • 400 ml śmietanki kremówki 30%
  • olej do smażenia
  • sól i pieprz




Makaron ugotować w osolonej wodzie-odcedzić.
Na niewielkiej ilości oleju zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę, dodać do niej pokrojone i przyprawione solą i pieprzem filety-smażyć przez kilka minut. Pomidory odsączyć z nadmiaru oliwy, pokroić i dodać do mięsa, podsmażyć przez chwilę razem. Zmniejszyć ogień i zalać całość kremówką, dusić przez około 5 minut aż sos wyraźnie zgęstnieje. Całość przyprawić do smaku solą i pieprzem. Tak przygotowany sos wlać do makaronu i dokładnie wymieszać.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Robimy podobny, ale w postaci sałatki. Pycha:).Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem robię bardzo podobne danie, tylko nie daję cebulki a zamiast śmietanki daję serek mascarpone. Bardzo lubię tę potrawę i faktycznie szybciutko się je robi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam z dodatkiem czarnych oliwek - pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne połączenie, uniwersalne danie dla każdego :)

    OdpowiedzUsuń