środa, 16 października 2013

Marchewkowe ciastka z powidłami

























Przepis na te ciastka pochodzi z programu:"Ewa gotuje", bardzo mi się spodobał ponieważ do ciasta nie dodaje się cukru, cała jego słodycz pochodzi z marchewki. Dopiero po wystudzeniu gotowe ciastka można (ale nie trzeba) posypać cukrem pudrem. Nie twierdzę jednak, że są to ciastka dietetyczne, bo dodaje się do nich dużo (aż 2 kostki !) masła, ale dzięki temu ciasteczka mają pyszny maślany smak i zapach.

























Składniki:

  • 6o dag mąki pszennej
  • 400 g masła
  • 30 dag (startej na drobnych oczkach) marchewki
  • powidła (u mnie według tego przepisu)
  • cukier puder do posypania ciastek



Na stolnicę przesiać mąkę, dodać startą marchewką i posiekane masło, całość wyrabiać aż powstanie jednolite, elastyczne ciasto. Ciasto włożyć na 30 minut do lodówki. Po tym czasie podzielić je na kilka mniejszych części. Każdą część rozwałkować na grubość około 3 mm i wykrawać z nich niewielkie kwadraty, smarować je powidłami i zwijać w zgrabne rurki. Tak przygotowane ciastka układać na blasze (łączeniem do dołu) posmarowanej masłem i piec 25-30 minut w temp. 180 stopni C. Po wystudzeniu ciastka posypać cukrem pudrem.
Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Robiłam niemal identyczny przepis, który dorwałam gdzieś z gazety ... i muszę przyznać ,że zjeść się dało ale moim hitem nie zostały te ciasteczka ... ale Twoje wyglądają zacnie :) może podejmę się ich raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto z marchewką robiłam nie raz, ale ciasteczka? Nowy, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis, zapisuję do wypróbowania!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciastka robie już od dawna. Są cudowne. Zamiast masła daje margarynę a powidła zastępuje marmoladą wieloowocową;) polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciastka robie już od dawna. Są cudowne. Zamiast masła daje margarynę a powidła zastępuje marmoladą wieloowocową;) polecam

    OdpowiedzUsuń