piątek, 4 października 2013

Pikantne nachos z pastą paprykowo-pomidorową
























Nareszcie mamy upragniony piątek! A skoro piątek to na blogu propozycja typowo weekendowa:-) Niezależnie od tego jak spędzicie sobotni wieczór... z przyjaciółmi, przed telewizorem, a może  jedno i drugie...:-) Zachęcam Was gorąco do samodzielnego przygotowania tej fantastycznej przekąski. Przepis na pikantne nachos znalazłam na tym blogu i wiedziałam, że muszę go zrobić. Przyznam, że ich przygotowanie zajęło mi trochę czasu, no ale efekt końcowy jest tego wart:-) Nachos są chrupiące (zupełnie tak jak te kupione w sklepie) i piekielnie pikantne (dla mnie może aż za bardzo), dlatego podałam je z pastą paprykowo-pomidorową, która złagodziła ich smak. Taką pastę przygotowałam kilka tygodni wcześniej i zamknęłam w słoiczkach. Jest ona idealna jako dodatek do mięs, sosów i kanapek.


Pikantne nachos
Składniki:
  • 150 g mąki pszennej
  • 150 g skrobi kukurydzanej
  • 240 ml wody
  • 3 płaskie łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki papryki słodkiej
  • 2 łyżeczki papryki ostrej
  • 1 i 1/2 łyżeczki cayenne
Mąki i wszystkie przyprawy wrzucić do miski. Wodę zagotować z olejem i przelać do ciasta. Całość dokładnie wymieszać łyżką, a gdy wystygnie wyrobić gładkie ciasto. Stolnicę delikatnie posypać mąką i bardzo cienko rozwałkować ciasto. Pociąć je na paski o szerokości 4 cm i wykrawać trójkąty. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Nachos układać blisko siebie, ponieważ podczas pieczenia nie rosną. Piec je około 10 minut (aż będą widocznie suche) w temp. 200 stopni C. 



Pasta paprykowo-pomidorowa

Składniki:
(proporcje na około 1 i 1/2 l pasty)
  • 1 i 1/2 kg czerwonej papryki
  • 1/2 kg pomidorów
  • 1 jabłko
  • 1 cebula
  • 1 główka czosnku
  • 3/4 szkl. octu spirytusowego
  • 2 liście laurowe
  • 3/4 szkl. oleju
  • 1/2 szkl. cukru
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki papryki ostrej
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej

Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Paprykę, czosnek, pomidory, jabłko, cebulę i czosnek pokroić i podsmażyć na kilku łyżkach oleju. Następnie całość zblendować. Dodać resztę oleju, ocet, cukier, sól, mielone papryki i liście laurowe. Gotować na małym ogniu, ciągle mieszając przez 20 minut. Tak przygotowaną pastę włożyć do wyparzonych słoików, zakręcić je i pasteryzować 10 minut od chwili zagotowania.
Smacznego!




6 komentarzy:

  1. To jedna z moich ulubionych przekąsek, takie domowe muszą być o wiele smaczniejsze od kupnych i także zdrowsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...nigdy nie próbowałam...ale świetny pomysł. Orygnialnie- zrobić samemu nachos, niż kupić gotowy... wielki ukłon :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię nachos, ale zawsze kupuję, nie wiedziałam, że to takie proste!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie pewnie też byłyby za ostre, ale zawsze można zmniejszyć im trochę tę ostrość dając mniej przypraw. Przepis wart wypróbowania :))

    OdpowiedzUsuń