poniedziałek, 4 listopada 2013

Babka z wiórkami kokosowymi
























Do niedawna babka była ciastem które piekłam tylko na Święta Wielkanocne. Jednak kiedy spróbowałam babki przygotowanej według tego przepisu, wszystko się zmieniło...:-)

Nie jest to taki zwykły, suchy i nudny placek z polewą (jak niektórzy babkę nazywają), tylko doskonałe, puszyste i wilgotne ciasto, którego cudowny, kokosowy aromat, podczas pieczenia roznosi się po całym domu (więc nawet dla samego tego aromatu warto spróbować je upiec:-))
























Składniki:

  • 250 g margaryny
  • 1 szkl. cukru
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 6 jajek
  • 2 łyżki oleju
  • 150 g wiórków kokosowych
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny



Białka oddzielić od żółtek. Żółtka ubić z cukrem na białą, puszystą pianę, następnie dodać do nich posiekaną, miękką margarynę, sok z cytryny, olej i całość dokładnie utrzeć. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia przez sitko   i wsypać do masy-mieszać delikatnie, na wolnych obrotach miksera, tylko do połączenia składników (ciasto będzie bardzo gęste). Na samym końcu dodać wiórki kokosowe i pianę ubitą z białek, całość połączyć za pomocą łyżki. Ciasto przelać do wyłożonej papierem do pieczenia podłużnej formy o wymiarach 10x30 cm i piec przez 60 minut w temp. 180 stopni C (najlepiej zrobić test "suchego patyczka"). Po wystudzeniu i wyjęciu ciasta z formy można je udekorować: lukrem, cukrem pudrem, lub tak jak u mnie polewą czekoladową (według tego przepisu) i wiórkami kokosowymi.
Smacznego!



8 komentarzy:

  1. Wygląda na super wilgotne :) Ja, podobnie jak Ty, kiedyś piekłam babki tylko na Wielkanoc, ewentualnie Boże Narodzenie. Dziś Zachęciłaś mnie do zrobienia jej w środku jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda niezwykle smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne ciasto , wspaniale wyszło , zdjęcia też piękne

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie mam takiej formy.

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak, babka zdecydowanie nie jest jedyie świątecznym ciastem :) a te wilgotne są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń