sobota, 4 stycznia 2014

Drożdżowe bułeczki z oliwkowym pesto i pastą z suszonych pomidorów























Od jakiegoś czasu w naszej lodówce stał słoiczek z oliwkowym pesto i szczerze mówiąc nie za bardzo wiedziałam do czego je wykorzystać.
No ale od czego jest internet, poszperałam więc w nim w poszukiwaniu inspiracji...:-) Na jednym z blogów znalazłam przepis na bułeczki z pesto bazyliowym, zamieniłam je tylko na oliwkowe... i to był strzał w dziesiątkę:-)
Ja nie jestem jednak miłośniczką oliwek, a tym bardziej oliwkowego pesto, dla siebie więc przygotowałam trochę inne nadzienie bułeczek;-)





















Składniki:
(na 12 sztuk)

Ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 40 g drożdży świeżych
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 łyżki oliwy
  • 250 ml. ciepłej wody

Mąkę wsypać do miski, zrobić wgłębienie, wrzucić do niego: pokruszone drożdże, cukier, sól; wlać wodę i oliwę. Zagnieść ciasto i zostawić w ciepłym miejscu na 45 minut do wyrośnięcia.


Nadzienie:
  • 100 g pesto oliwkowego
  • pasta z suszonych pomidorów ( 1/2 czerwonej papryki, 5 suszonych pomidorów z zalewy, 1 ząbek czosnku, 1 łyżeczka suszonej bazylii, 2 łyżeczki oliwy, sól i pieprz)

Wszystkie składniki pasty z suszonych pomidorów zblendować na gładką masę, doprawić do smaku solą i pieprzem.

Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 równe części. Jedną z nich rozwałkować na blacie, posypanym mąką, na kształt prostokąta. Posmarować  pesto i zwinąć w rulon od dłuższego boku (jak roladę). Ciasto pokroić na bułeczki o długości około 5 cm. Wzdłuż każdej bułeczki zrobić zagłębienie za pomocą trzonka drewnianej łyżki.
To samo zrobić z drugą częścią ciasta, tylko posmarować je pastą z suszonych pomidorów.
Gotowe bułeczki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć je ściereczką i zostawić do ponownego wyrośnięcia na 30 minut. Piec 15 minut w temp. 225 stopni C.
Smacznego!



8 komentarzy:

  1. te bułeczki wyglądają obłędnie! będę musiała spróbować, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na drugie śniadanie, albo przekąskę na imprezę, na pewno wypróbuję!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. buziaki dla Anety za publikację tego wpisu na facebooku, akurat szukałam jakiegoś przepisu z użyciem pesto, bo przywiozłam z Włoch dwa słoiczki! jutro będę piec, mam nadzieję, że się udadzą! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń