niedziela, 23 marca 2014

Babka kajmakowa i... zmiany na blogu:-)

Nie było mnie tutaj kilka dni... a to dlatego, że byłam pochłonięta wiosennymi porządkami na blogu (w których bardzo pomogła mi Agata;-))
Jak już pewnie zauważyliście jest nowa szata graficzna i kolorystyka, teraz wszystko jest spójne, przemyślane i przez długi czas nie planuję nic więcej zmieniać:-) 
Mam też dla Was małą niespodziankę:-) W podstronie Propozycje dań na... znajdziecie zakładkę WIELKANOC gdzie już można czerpać inspiracje na wypieki i dania świąteczne.



























Ja też stworzyłam swoją listę potraw i ciast które koniecznie muszę przetestować przed nadejściem Świąt Wielkanocnych.
Wielkie testowanie zaczęłam od babki z kajmakiem, na którą przepis znalazłam na blogu Kotlet.tv. Warto ją upiec choćby dla cudownego zapachu który podczas pieczenia wydobywa się z piekarnika:-) Jednak to nie jedyna jej zaleta, ta babka jest miękka, puszysta, delikatna i baaardzo słodka-po prostu pyszna!
Pisząc ten post zajadam się kolejnym "testowym" wypiekiem, a jest to czekoladowa babka z orzechami laskowymi (na którą przepis podam już wkrótce:-))


Składniki:

  • 5 jajek
  • 190 g mąki
  • 90 g mąki ziemniaczanej
  • 5 łyżek cukru
  • około 300 g kajmaku
  • 100 g masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Do dekoracji:
  • 100 g czekolady mlecznej
  • płatki migdałowe

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Podgrzać kajmak i dodać do niego masło-przestudzić.
Białka oddzielić od żółtek i ubić je na sztywno z odrobiną soli.
Żółtka utrzeć z cukrem, następnie dodać mąki przesiane z proszkiem do pieczenia (ciasto będzie bardzo gęste i suche). Wlać masę kajmakową z masłem i ucierać przez chwilę (tylko do połączenia składników). Na samym końcu dodać pianę z ubitych białek-całość wymieszać łyżką.
Ciasto przelać do formy (najlepiej takiej z kominem), piec 35 minut w temp. 180 stopni C.
Po wystudzeniu babkę udekorować rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą i płatkami migdałowymi.
Smacznego!




4 komentarze:

  1. Wygląda cudnie, musiała smakować bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. babka wygląda cudownie, na pewno imponująco będzie prezentować się na wielkanocnym stole:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń