niedziela, 16 marca 2014

Chleb z otrębami i płatkami owsianymi




Nie znam chyba prostszego i mniej czasochłonnego przepisu na pyszny, domowy chleb... 
Ten pochodzi z marcowego numeru "Mojego Gotowania" i może go upiec naprawdę każdy:-)

Składniki:
  • 30 dag mąki pszennej
  • 20 łyżek otrąb pszennych, lub owsianych (ja użyłam owsianych)
  • 3 łyżeczki suchych drożdży
  • 4 jajka
  • 1 szkl. gęstego jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • oliwa i płatki owsiane do formy

Do miski wrzucić suche składniki ciasta. W osobnym naczyniu połączyć jajka z jogurtem-mieszając dokładnie widelcem. Następnie płynne składniki wlać do suchych i wyrobić za pomocą miksera (końcówką z hakiem do wyrabiania ciasta, przez około 10 minut). Średnią keksówkę posmarować oliwą i wysypać płatkami owsianymi. Przełożyć do niej ciasto (posypać je płatkami owsianymi) i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy podwoi objętość wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 210 stopni C na 10 minut. Następnie obniżyć temperaturę do 180 stopni C i piec jeszcze 20 minut.
Smacznego!




5 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się Twój blog - dlatego też nominuję go do do Liebster Blog Award! Więcej informacji na: http://www.apetytnawiecej.pl/2014/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda apetycznie! i ta skórka-świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! Bardzo lubię Twojego bloga, więc nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Mam nadzieję, że więcej osób dowie się o Twojej pasji! :)

    OdpowiedzUsuń