środa, 12 marca 2014

Owsiane ciastka ze słonecznikiem


Bardzo kruche i chrupiące owsiane ciasteczka ze słonecznikiem-gorąco polecam:-)

Składniki:
(na około 25 ciastek)
  • 1 i 1/2 szkl. mąki
  • 1 szkl. płatków owsianych
  • 1 szkl. słonecznika łuskanego
  • 1 kostka masła
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Ziarna słonecznika uprażyć na suchej patelni. Miękkie masło utrzeć (za pomocą miksera) z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać słonecznik, płatki owsiane, sól i wymieszać. Na końcu wsypać przesianą mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia i zagnieść ciasto.
Blachę piekarnikową wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczać je tworząc ciasteczko i układać na blasze.  Piec w temp. 175 stopni C przez około 15 minut (aż ciastka ładnie się zarumienią). Studzić na kratce. 
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. U mnie w nieco innej odsłonie ale bardzo podobne:) Twoje wyglądają cudnie i ta krata...:)
    http://slodkiezdania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ładnie wyszły - ja wczoraj robiła batoniki zbożowe Anny Olson i wyszła ... granola. Mąż zajada prosto ze słoja;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekłam kiedyś takie, ale nie wyszły mi takie piękne jak Tobie :) są przepyszne :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja będę dziś piekła cytrynowe ciasteczka, ale te trafiają na moją listę i będą następne w kolejce. Uwielbiam takie zbożowe ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasteczka z ziarnami <3 !
    Jak tylko skończę post to może spróbuję, o ile w ogóle kiedykolwiek wrócę do cukru ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo mi się podobają :) Na pewno wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. owsiane uwielbiam z każdym dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń