środa, 26 marca 2014

Pszenne chlebki czosnkowe






































Dziś coś dla wielbicieli czosnkowych smaków...
Puszyste, pszenne chlebki o intensywnie czosnkowym smaku i aromacie. Pieczywo doskonale nadające się na kanapki, lub też jako dodatek do sałatek czy dań z grilla (tak, tak sezon grillowy się zbliża, pora już pomyśleć o odpowiednim menu;-))
Mi jednak ten chlebek najbardziej smakował posmarowany tylko masłem-idealnie proste i pyszne połączenie smaków...

























Składniki:
(na 2 nieduże chlebki)

  • 2 szkl. mleka
  • płaska łyżeczka cukru
  • 5 dag drożdży
  • 10-15 ząbków czosnku
  • 60 dag mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki soli

Zaczyn: mleko lekko podgrzać, dodać cukier, wkruszyć drożdże i dokładnie rozetrzeć-odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę.
Do wyrośniętego zaczynu dodać przesianą mąkę, jajko, czosnek i sól. Wyrobić ciasto (jeśli jest za rzadkie dodać jeszcze trochę mąki). Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić na 20 minut do wyrośnięcia.
Dwie foremki o wymiarach 25x10 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką, przełożyć do nich ciasto, wyrównać jego powierzchnię i delikatnie odsypać mąką. Chlebki odstawić jeszcze na 15 minut w ciepłe miejsce do ponownego wyrośnięcia.
Następnie wstawić je do piekarnika nagrzanego do temp. 200 stopni C i piec 30 minut.
Smacznego




9 komentarzy:

  1. czosnkowe pieczo jest najlepsze:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda ten czosnkowy chlebek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz ja ich nie piekę.... bo zjadłabym cały bochenek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, potrzebuję Twojej pomocy, bo już piekłaś ten chlebek :) Moja foremka jest troszkę szersza i dłuższa i zastanawia mnie co z ciastem.. Czy też podzielić je na dwie części czy całość włożyć do jednej foremki..Bo nie chcę, żeby chleb był ani za niski ani żeby mi się wylał :)) A zabawy proporcjami chyba sobie odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że odpisuję dopiero teraz:-( Może już sobie jakoś poradziłaś, a jeżeli nie to myślę, że możesz całe ciasto włożyć do takiej większej formy, bo ono nie rośnie jak szalone więc na pewno się nie wyleje:-)

      Usuń
  5. Chlebek z czosnkiem -wypas ,ale niestety u mnie w domu nie ma(oprocz mnie)wielbicieli czosnku , mysle , ze rowniez z innymi przyprawami powinna sie sprawdzic ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę dokładnie tak samo... i przy okazji sama to sprawdzę;-)

      Usuń