sobota, 19 kwietnia 2014

Babka czekoladowo-dyniowa


Dziś mam dla Was przepis na babkę która w tym roku zagości na moim wielkanocnym stole.
Jest to przepis trochę nietypowy jak na tę porę roku, bo zawiera dodatek puree z dyni, jednak dzięki niemu, pomimo tego, że babka jest aksamitna i delikatna, pozostaje wilgotna (nawet troszkę zakalcowata). Jest też mocno czekoladowa i obłędnie pachnąca wanilią:-)
Przepis pochodzi z tego bloga (ja dokonałam tylko kilku małych zmian;-))



Składniki:

  • 100 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 3 jajka
  • 270 g cukru
  • 250 ml zimnej wody
  • 3 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g puree z dyni
  • 170 g masła
  • 290 g maki pszennej

Do dekoracji:
  • 100 g mlecznej czekolady

Wszystkie składniki ciasta powinny być w temp. pokojowej.
Czekoladę i masło posiekać, włożyć do garnka o grubym dnie-rozpuścić i przestudzić.
Jajka ubić mikserem aż zwiększą objętość, dodać cukier i nadal miksować na wysokich obrotach przez kilka minut (piana ma być jasna i puszysta). Do ubitych jajek dodać masę czekoladowo-maślaną i całość dokładnie zmiksować. Do masy bardzo powoli wlać wodę i aromat waniliowy. Następnie dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i całość zmiksować tylko do połączenia składników. Na końcu dodać puree z dyni i krótko zmiksować. Ciasto przelać do foremki z kominem (wcześniej posmarować ją tłuszczem i posypać bułką tartą), piec je 60 minut w temp. 190 stopni C, najlepiej zrobić test "suchego patyczka". (Ja swoją babkę musiałam dopiec jeszcze około 10 minut-wszystko zależy od tego jaki macie piekarnik i jak dużej formy używacie).
Po upieczeniu udekorować babkę rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą.

Smacznego!




















Wszystkim Czytelnikom mojego bloga życzę Wesołych Świąt!







Ten przepis bierzę udział w akcji:

Wielkanocne Smaki - edycja IV

2 komentarze:

  1. Mmm, wygląda bosko :)
    Mam jeszcze odrobinę dyni do wykorzystania, może taką babeczkę poświąteczną bym sobie upiekła...? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna baba, taka dyniowa musi być pycha! :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń