niedziela, 6 kwietnia 2014

Drożdżówki z serem






































Już od jakiegoś czasu miałam zamiar samodzielnie upiec drożdżówki... i bardzo żałuję, że tak długo z tym zwlekałam.
Okazało się, że to wcale nie takie trudne do zrobienia, może trochę czasochłonne ale uwierzcie mi warto było poświęcić ten czas.  
Mój wybór padł na drożdżówki z serem, bo właśnie takie najbardziej lubię:-)
Udały się znakomicie, były pachnące, puszyste, mięciutkie, z bardzo dużą ilością sera (w tych kupnych jest go jak dla mnie zawsze za mało;-))
Gorąco Was zachęcam do wypróbowania tego przepisu.




















Składniki:
(na 16 drożdżówek)

Ciasto:
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 szkl. mleka
  • 5 dag świeżych drożdży
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 3/4 szkl cukru
  • 5 dag rozpuszczonej margaryny
  • 1 łyżka olejku waniliowego
  • 1 łyżeczka skórki otartej z cytryny

Masa serowa:
  • 500 g zmielonego twarogu
  • 2 łyżki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej

Lukier:
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • kilka łyżek gorącej wody

Mleko podgrzać, dodać do niego łyżkę cukru, mąki i pokruszone drożdże-całość dokładnie wymieszać i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.
Do miski przesiać mąkę, dodać do niej: cukier, rozpuszczoną i przestudzoną margarynę, olejek, skórkę cytrynową, rozbełtane jajka, wyrośnięty zaczyn drożdżowy-całość dokładnie wymieszać i wyrobić. Ciasto powinno być gęste i elastyczne, nie powinno być kleiste (w razie potrzeby można do niego dodać 1-2 łyżki mąki).
Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1 godzinę żeby wyrosło.
Przygotować masę serową miksując ze sobą dokładnie wszystkie jej składniki (na końcu dodać skórkę pomarańczową i całość wymieszać łyżką).
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na podsypaną mąką stolnicę, wyrobić przez chwilę i podzielić na pół.
Ciasto rozwałkować na kształt dużego prostokąta, o grubości około 0,5 cm. Następnie posmarować je dokładnie połową masy serowej i zwinąć na dwa (obydwa dłuższe boki ciasta zaginając do jego środka). Pas zwiniętego ciasta podzielić na równe części które następnie skręcić na raz (mi z jednego pasa ciasta wyszło 8 części). To samo zrobić z drugą połową ciasta.
Tak przygotowane drożdżówki układać na wysmarowanej masłem blaszce (w 3 cm odstępach) i zostawiać jeszcze na 15 minut w ciepłym miejscu żeby "odpoczęły". Następnie piec je 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni C.
Po wyjęciu drożdżówki studzić na kratce i jeszcze ciepłe polukrować (cukier puder utarty z gorącą wodą na gęstą masę).
Smacznego!





























Smaki dzieciństwa

10 komentarzy:

  1. jeśli jest coś co uwielbiam to drożdżówki z serem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne ja do kafki porannej lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. chodzą za mną serowe! ładnie wyszły

    OdpowiedzUsuń
  4. Postanowiłam zrobić takie cudeńka jak Twoje, o mój Miłoszek uwielbia:P o mało nie wyleciałyby mi przez piekarnik tak urosły:) Twoje są piękne i zgrabniutkie jak mini drożdżóweczki, a moje jak konkretna drożdżówa ze sklepu he he:)
    No ale liczy się smak i muszę napisać, że strzał w dziesiątke:) Pyyyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Edytko drożdżówki cudnie przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały:-) Widziałam zdjęcia na FB-wyglądały imponująco;-) Pozdrawiam.

      Usuń