niedziela, 11 maja 2014

Sernik Zebra


























Wcześniej znałam tylko babkę o tej nazwie, gdy znalazłam też przepis na taki sernik wiedziałam, że muszę go wypróbować:-) 
Jest to sernik bez spodu (piekłam taki pierwszy raz, przez co byłam w niemałym stresie, jednak wszystko wyszło po mojej myśli, co możecie zobaczyć na dołączonych zdjęciach;-)) z delikatną masą serową, która zawiera dodatek białej i gorzkiej czekolady. Jest lekki i aksamitny-naprawdę wart wypróbowania przepis!


Składniki:  

  • 1 kg twarogu półtłustego zmielonego 
  • 150 g masła
  • 7 jajek
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego bez dodatku cukru
  • 120 g cukru pudru
  • 100 g białej czekolady
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka kakao
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli

Czekolady osobno roztopić w kąpieli wodnej-wystudzić.
Białka oddzielić od żółtek. Z białek ubić pianę z dodatkiem soli i 2 łyżkami cukru.
Do drugiej miski wlać żółtka, utrzeć je z cukrem pudrem i miękkim masłem. Następnie dodać proszek budyniowy i proszek do pieczenia-wymieszać.
Tak przygotowaną masę podzielić na dwie równe części. Do jednej z nich dodać sok z cytryny i białą czekoladę, do drugiej czekoladę gorzką i kakao. Do obu mas dodać po połowie ubitej piany z białek-delikatnie wymieszać łyżką.
Blachę o wymiarach 20x25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wykładać na nią  na przemian masę serową białą i ciemną (2 łyżki masy ciemnej, 2 jasnej i tak do ich wyczerpania).
Całość wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni C na 1 godz. 15 minut.
Po wystudzeniu ciasto udekorować w dowolny sposób.
Smacznego!



4 komentarze:

  1. pyszności, bardzo lubię taki sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. sernika nigdy nie robiłam w tej formule, zawsze ciasto piaskowe
    wygląda ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Boję się robic sernik, ale może w koncu się odważe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. sympatyczny serniczek :) pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń