niedziela, 25 maja 2014

Tarta z rabarbarem i malinami


Sezon rabarbarowy nadal trwa (choć wielkimi krokami zbliża się już ten truskawkowy :-)), więc ja wykorzystuję go do ostatniej chwili i cały czas piekę ciasta z jego dodatkiem:-)
Dziś mam dla Was kolejny fantastyczny przepis, tym razem na tartę, która oprócz rabarbaru zawiera też dodatek mrożonych malin. Gorąco zachęcam do spróbowania:-)
Inspiracja: blog Elizy.

Składniki:

Spód:

  • 250 g mąki pszennej
  • 125 g miękkiego masła
  • 1/2 łyżeczki soli
  • około 3-4 łyżek zimnej, słodkiej śmietany

Nadzienie:
  • 200 g obranego, pokrojonego w kawałki rabarbaru
  • 150 g mrożonych malin
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 100 ml śmietany kremówki 30 %
  • 50 g mąki
  • 100 g cukru pudru

Ze składników na spód zagnieść kruche ciasto (śmietanę dodać na końcu), uformować z niego kulę, owinąć ją w folię spożywczą i włożyć na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie ciasto rozwałkować i wylepić nim spód i boki formy do tarty (forma powinna mieć średnicę 26-28 cm). Tak przygotowane ciasto ponakłuwać widelcem, obciążyć (przykryć je papierem do pieczenia i wysypać na wierzch np. fasolę) i podpiec 15 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni C.
Na podpieczonym, przestudzonym spodzie ułożyć owoce (malin nie rozmrażać) i posypać je brązowym cukrem.
Jajka zmiksować ze śmietaną, mąką i cukrem pudrem, a następnie całość wylać na owoce.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni C i piec 50 minut.
Ciasto jest upieczone kiedy jego wierzch jest dobrze ścięty i rumiany.
Przestudzone ciasto można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!





Ten przepis bierzę udział w akcjach:


Rabarbalove   Piknik majowy

11 komentarzy:

  1. Zapraszam do udziału w konkursie:

    http://www.fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  2. łaaaał! to musi być bajecznie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna ta tarta z rabarbarem :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiałą smakować obłędnie :)
    Rabarbar zawsze łączyłam z truskawkami, ciekawa jestem, jak smakuje z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje pysznie:-) Musisz koniecznie spróbować.

      Usuń
  5. Wygląda super!:)

    Zapraszam do mnie! Dzisiaj - puree z zielonego groszku!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie się prezentuje! Uwielbiam wypieki z dodatkiem rabarbaru ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak mi się chce czegoś słodkiego przed snem, a tu takie pyszności :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ukochane połączenie smakowe rabarbar i maliny razem smakują przepysznie ♡ ja robiłam na cieście maślanym z mascarpone, ale tarty chętnie spróbuję, twoja wygląda bardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń