niedziela, 29 czerwca 2014

Drożdżowe ciasto czekoladowe z truskawkami

























Ciasto drożdżowe uwielbiam od zawsze, na blogu znalazło się już kilka przepisów na jego przygotowanie, jednak nie mogłam sobie odmówić wypróbowania kolejnego z nich:-)
Prawdę mówiąc nie do końca byłam przekonana do połączenia ciasta drożdżowego z czekoladą ale tym bardziej musiałam je wypróbować:-)
Teraz muszę przyznać, że to połączenie bardzo udane... Próbując go pierwszy raz nie powiedziałabym, że to ciasto drożdżowe...
Ciasto jest dość ciężkie, a smak i zapach czekolady jest dominujący (co ja oceniam zdecydowanie na plus) a dodatek truskawek dopełnia pysznej całości:-)
Przepis ten cytuję za Dorotą z bloga Moje wypieki.
(Jednak gdy następnym razem będę piekła to ciasto, zmienię trochę proporcje kruszonki, bo jak dla mnie była ona trochę zbyt klejąca, przez co trudna do rozłożenia na cieście.)

























Składniki:

Ciasto:
  • 500 g mąki pszennej + 2 łyżki
  • szczypta soli
  • 2 łyżki kakao
  • 130 g cukru
  • 20 g suchych drożdży lub 40 g drożdży świeżych
  • 2 jajka
  • 100 g roztopionego masła
  • 310 ml. mleka
  • 100 g czekolady gorzkiej (drobno posiekanej)
  • 100 g czekolady mlecznej (drobno posiekanej)
  • 800 g truskawek (umytych i pozbawionych szypułek)

Czekoladowa kruszonka:
  • 150 g miękkiego masła
  • 150 g białego cukru
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 110 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao

Do miski przesiać mąkę, kakao i sól. Dodać cukier i suche drożdże. Wlać roztrzepane jajka, mleko i przestudzone masło. Całość wymieszać do połączenia składników, a następnie wyrobić gładkie ciasto (jest dość luźne). Pod koniec wyrabiania dodać do niego posiekane czekolady. Przykryć ciasto ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na około 60-90 minut do wyrośnięcia.
Przygotować kruszonkę: wszystkie składniki wymieszać i wyrobić między palcami kruszonkę (można dodatkowo dołożyć 2 łyżki mąki pszennej). Gotową kruszonkę włożyć do lodówki, łatwiej ją rozłożyć na cieście, gdy stwardnieje.
Blaszkę o wymiarach 26x38 cm posmarować masłem i wysypać bułką tartą. Wyłożyć na nią wyrośnięte ciasto. Na cieście rozłożyć truskawki i posypać je kruszonką. Piec w temp. 180 stopni C przez minimum 40 min. do 1 godziny.
Po wystudzeniu ciasto można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!





4 komentarze:

  1. Właśnie tego brakuje mi do popołudniowej kawy :) Ciasto wygląda rewelacyjnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne wygląda! Mi bardzo zasmakowało czekoladowe drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam drożdżowe wypieki! A tu jeszcze czekolada i truskawki, niebo! ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) :
    teenkitchen-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie! *.*
    Świetne ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń