środa, 2 lipca 2014

Cytrynowe racuszki z jagodmi


Dziś mam dla Was przepis na delikatne i bardzo aromatyczne cytrynowe racuszki z dodatkiem jagód. Możecie dodać do nich dowolne owoce, ale ja jako, że rozpoczął się już sezon na jagody użyłam właśnie ich. Takie racuszki są idealne na leniwe weekendowe śniadanie lub podwieczorek:-)



Składniki:

  • 50 dag mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 400 ml kwaśnej śmietany 12%
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 6 łyżek jagód
  • cukier puder (do posypania gotowych racuszków)

Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Na przemian dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kwaśną śmietanę-dokładnie zmiksować.
Wrzucić skórkę cytrynową i jagody, całość delikatnie wymieszać łyżką.
Na rozgrzany tłuszcz łyżką nakładać niewielkie placuszki i smażyć je na złoty kolor, odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu. Podawać posypane cukrem pudrem.
Smacznego! 



Ten przepis bierze udział w akcji:
Jagodowe lato

5 komentarzy:

  1. Ślicznie wyglądają te racuszki!
    Cudowności. *.*
    A korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie! C:
    Wystarczy wysłać mi zdjęcie ulubionej letniej słodkości, a do wygrania jest fajny zestaw!
    Po więcej informacji zapraszam na bloga:
    http://tajnikismaku.blogspot.com/2014/07/konkurs-na-letnie-sodkosci-z.html
    Pozdrawiam. : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszą oj kuszą:)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prze prze pieknie! Cudnie to wyglada :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście - na śniadanie jak znalazł! :) Wyglądają bardzo kusząco !
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi ochoty na racuchy :D. Z jagodami jeszcze nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń