piątek, 19 września 2014

Ciasteczka z kleiku ryżowego


Z przepisem na te ciastka wielokrotnie spotykałam się na różnych blogach i kusiły mnie tak bardzo, że postanowiłam upiec je sama:-) 
Mam nadzieję, że również i Was skuszą...;-)
Inspiracja: blog Moje wypieki.



Składniki:
  • 1 opakowanie (190 g) kleiku ryżowego bezsmakowego
  • 3 jajka
  • 250 g masła
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 4 czubate łyżki wiórków kokosowych
  • 4 czubate łyżki sezamu
  • powidła śliwkowe, lub gęsty dżem do wypełnienia ciastek

Do miski wrzucić suche składniki-wymieszać, wbić jajka i dodać miękkie masło-całość wyrobić.
Z uzyskanej masy formować kulki wielkości orzecha włoskiego i układać je na blasze wyłożonej papierem do pieczeniaW każdym ciastku zrobić wgłębienie okrągłym końcem drewnianej łyżki.
Piec 20-25 minut w temp. 180 stopni C, do czasu aż ciastka uzyskają złocisty kolor.
Po wystudzeniu wgłębienie ciastek wypełnić powidłami lub dżemem.
Smacznego!



9 komentarzy:

  1. no to mnie zaskoczyłaś z tym przepisem, będę wiedziała teraz co zrobić gdy ew. mój junior odmówi dalszej konsumpcji kleików:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłam podobne. Pięknie Ci się upiekły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne ciasteczka! Muszę takie zrobić :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie fajne po pochrupania ciacha na jeden kęs. Z kleiku jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zachęcam do spróbowania, bo są przepyszne:-)

      Usuń
  5. Robiłam kiedyś takie. Są bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pamiętam takie z dzieciństwa, dzięki za przypomnienie, chętnie skorzystam!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ulubione ciasteczka mojego męża :-) też takie robię, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń