sobota, 11 października 2014

Czekolada na gorąco


Na chłodne, jesienne wieczory, idealnie rozgrzewający (i poprawiający nastrój) napój...:-)

Składniki:
(na 4 filiżanki)

  • 150 g czekolady mlecznej
  • 150 g czekolady deserowej
  • 300 ml mleka 3,2%
  • 400 ml śmietanki kremówki 30%

Do dekoracji:

  • bita śmietana
  • szczypta cynamonu

W małym garnku podgrzać mleko, a gdy będzie gorące (ale jeszcze nie wrzące) dodać do niego połamaną na kawałki czekoladę i wlać śmietankę. Całość podgrzewać na małym ogniu do momentu uzyskania gęstego napoju o jednolitej konsystencji.
Gorącą czekoladę przelać do filiżanek, udekorować bitą śmietaną i szczyptą cynamonu.
Smacznego!





Ten przepis bierze udział w akcji:


Rozgrzewające napoje na jesień

11 komentarzy:

  1. to coś zdecydowanie dla mnie! uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taką pogodę jaką mam za oknem idealna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie początek sezonu na czekoladę, pychaa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. o matko.. dostałam ślinotoku.. chceeee <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam ale bym dzisiaj wypiła kubek takiej pysznej czekolady :-) taka bura pogoda za oknem :-) pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Żałuję, że do Ciebie zajrzałem, bo teraz taki kubek pysznej czekolady mi się marzy, a w domu tylko kakao :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre kakao nie jest złe;-) No ale czekolada zdecydowanie lepsza:-)

      Usuń
  7. aaa ale bym się teraz takiej napiła!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami lubię, jak mi zimno :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię często, nie tylko jak mi zimno;-)

      Usuń