poniedziałek, 6 października 2014

Dyniowy chleb na drożdżach


Miękki i puszysty drożdżowy chlebek z dodatkiem dyniowego puree i pestkami dyni-PRZEPYSZNY!

Składniki:

  • 40 dag mąki pszennej
  • 1 szkl. puree z dyni
  • 100 ml ciepłego mleka
  • 1,5 dag świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki pestek dyni

Drożdże rozkruszyć i zalać ciepłym mlekiem. Dodać do nich 1 łyżkę mąki i 1 łyżeczkę cukru-wymieszać i odstawić do wyrośnięcia, w ciepłe miejsce, na 15 minut.
Po tym czasie do rozczynu dodać pozostałe składniki: resztę mąki, sól, pestki i puree z dyni-wyrobić ciasto i odstawić je do wyrośnięcia, w ciepłe miejsce, na 2 godziny.
Wyrośnięte ciasto przełożyć do wysmarowanej olejem i wysypanej mąką, średniej wielkości, keksówki.
Chleb piec 40 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 200 stopni C.
Smacznego!



13 komentarzy:

  1. Takiego chlebka jeszcze nie jadłam. Lubie domowe pieczywo bo smakuje najlepiej. Chętnie wypróbuję ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie się prezentuje, tak słonecznie :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze ze z dynia w kuchni nie mialam jeszcze do czynienia ,ale jestem hart na drozdzowe pod kazda postacia -nie wazne slodkie czy wytrawne -kocham smak wypiekow drozdzowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również ostatnio robiłam dyniowy chleb, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o takim! jaki ma śliczny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  6. wow.. ale ma kolor! :)
    Dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękny chlebek, jaki cudny kolor. Uwielbiam domowe pieczywo :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny :) jeszcze takiego nie piekłam, ale chętnie bym upiekła :)

    OdpowiedzUsuń