sobota, 29 listopada 2014

Dyniowo - korzenna granola


Tej jesieni zaopatrzyłam się w spory zapas puree z dyni i już bardzo mnie to cieszy, ponieważ taką dyniową granolę, jak dziś, będę mogła robić znacznie częściej:-)
Pełna suszonych owoców i korzennych aromatów jest idealna na jesienno-zimowe śniadanie.



Składniki:
  • 4 szkl. płatków owsianych górskich
  • 3/4 szkl. puree z dyni
  • 3 łyżki miodu naturalnego
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru w proszku
  • szczypta soli
  • 1 szkl. posiekanych orzechów włoskich
  • 3/4 szkl. suszonej żurawiny
  • 1/2 szkl. rodzynek
  • 1/2 szkl. posiekanych, suszonych śliwek

W rondelku podgrzać: miód z olejem, dyniowym puree i przyprawami-dokładnie wymieszać.
Do miski wrzucić płatki i orzechy, następnie wlać do nich mieszankę miodowo-dyniową i wymieszać.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i równomiernie rozsypać na niej płatki. Wstawić je do piekarnika nagrzanego do temp. 160 stopni C i podpiekać przez 45 minut, co jakiś czas mieszając (żeby się granola nie przypaliła i nie posklejała). 
Gotową, przestudzoną granolę połączyć z suszonymi owocami.
Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Mniam! Uwielbiam domową granolę, sama też często robię :)
    Dyniowej nie jadłam, ale musi być pyszna. W sam raz na jesień.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie domowe granole, można do nich włożyć na co tylko ma się ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam jeszcze dwie ostatnie dynie, chyba skuszę się na taką granolę

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała :D kupiłam dynię i chyba się skusze na twoją granolę

    OdpowiedzUsuń