sobota, 17 stycznia 2015

Marcepan


W październikowym numerze miesięcznika "Kuchnia" znalazłam przepis na domowej roboty marcepan. Dla mnie to wielka gratka, bo marcepan bardzo lubię:-)
Miałam plan, że zrobię go na Święta Bożego Narodzenia, jednak z braku czasu jego produkcję musiałam odsunąć na bliżej nieokreśloną przyszłość...
Teraz udało mi się nadrobić zaległości, marcepan zrobiłam, spróbowałam i mogę Wam już podać na niego przepis:-)


Składniki:
(na 600 g marcepanu)
  • 260 g cukru pudru
  • 350 g drobno zmielonych migdałów
  • 175 g drobnego cukru
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • kilka kropli olejku migdałowego

230 g cukru pudru przesiać, połączyć z migdałami i cukrem. 
Jajka ubić ze szczyptą soli na puch. 
Dodać sok z cytryny i ubijać jeszcze przez chwilę. 
Następnie porcjami wsypywać suche składniki (cały czas ubijając masę). Gdy masa zacznie gęstnieć, przełożyć ją na stolnicę i zagniatać podsypując pozostałym cukrem pudrem.
Masa musi przestać się kleić, ma być elastyczna.
Tak przygotowaną masę podzielić na 2 równe części, uformować z niej wałeczki, zawinąć je w folię
spożywczą i włożyć na 2 godziny do lodówki.

Smacznego!
Gotowy marcepan należy przechowywać w lodówce i zużyć w ciągu 2 dni. 


4 komentarze: