sobota, 10 stycznia 2015

Serowe oponki


Delikatne, pachnące wanilią, oponki na bazie twarogu-pyszne!
Nie są bardzo słodkie, więc amatorzy bardzo słodkich wypieków muszą je koniecznie polukrować, lub obsypać cukrem pudrem.



Składniki:
(na 30 sztuk)

  • 500 g półtłustego twarogu
  • 700 g mąki pszennej (+dodatkowo do podsypania ciasta)
  • 150 g cukru
  • ziarenka z 1 laski wanilii
  • 3 żółtka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka octu
  • 100 ml kwaśnej śmietany
  • olej do smażenia
  • cukier puder (do posypania gotowych oponek)



Mąkę przesiać i wymieszać z sodą, dodać do nich: żółtka, cukier, twaróg, ocet, śmietanę i ziarenka wanilii. Całość dokładnie wymieszać, a następnie zagnieść elastyczne ciasto. (Jeżeli będzie taka konieczność, ciasto podczas zagniatania podsypywać mąką, wilgotność ciasta zależy od rodzaju sera jakiego użyjemy). 
Gotowe ciasto rozwałkować na grubość 1,5 cm i wykrawać z niego koła (za pomocą szklanki), a w nich robić małą dziurkę (np. kieliszkiem).
Tak przygotowane oponki smażyć na rozgrzanym oleju, aż będą rumiane (2-3 minuty z każdej strony). 
Usmażone oponki odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu.
Przed podaniem obficie posypać cukrem pudrem.
Smacznego!


9 komentarzy:

  1. Kolejny karnawał już planuje je zrobić,ciekawe czy w tym roku sie uda😄

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko jak ja dawno ich nie jadłam....Chyba jedyna rzecz wśród karnawałowych wypieków, po którą sięgałam...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oponki uwielbiam, piękne zdjęcia zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zdjęcia to dzieło mojego Męża, a oponki moje;-)

      Usuń
  4. Dawno jadłam oponki a te bardzo kuszą :))

    OdpowiedzUsuń