wtorek, 10 lutego 2015

Dyniowe ciasto z czekoladą i marcepanem


Dziś kolejny przepis na ciasto z dodatkiem puree dyniowego (wspominałam Wam już, że mam jego spory zapas;-)) 
Tym razem jest to ciasto ucierane z dodatkiem masy marcepanowej i czekolady-przepyszne!



Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g puree z dyni
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 180 g cukru
  • 80 ml kefiru
  • 100 ml roztopionego, przestudzonego masła
  • szczypta soli
  • 100 g mlecznej czekolady (pokrojonej w kostkę)
  • 100 g masy marcepanowej (pokrojonej w kostkę)
  • cukier puder (do posypania gotowego ciasta)

Do miski przesiać suche składniki.
Jajka utrzeć z cukrem, powoli wlać do nich: masło, kefir i dodać dyniowe puree. 
Następnie na przemian,w kilku porcjach, połączyć składniki suche i mokre.
Na końcu dodać marcepan i czekoladę-całość połączyć łyżką.
Ciasto przelać do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formy o wymiarach 20x30 cm i piec około 1 godziny w temp. 170 stopni C (stopnień wypieczenia ciasta najlepiej dodatkowo sprawdzić patyczkiem).
Gotowe, przestudzone ciasto posypać cukrem pudrem.
Smacznego!



11 komentarzy:

  1. Aż mi zapachniało tym ciastem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta masa marcepanowa mnie korci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciacho uwielbiam marcepan i polubiłam dynię coś dla mnie - piękne zdjęcia :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwycam się Twoimi zdjęciami! Są wspaniałe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia to dzieło mojego Męża...faktycznie są wspaniałe:-)

      Usuń
  5. Mam cała dynię w zapasie, na pewno spróbuję upiec takie pyszne ciasto, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi smakować pysznie :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto pycha! Tylko kurcze, że też nie ostała mi się już żadna dynia :P

    OdpowiedzUsuń