czwartek, 3 września 2015

Ciastka francuskie z ryżem, szpinakiem i serem feta


Ciastka francuskie w wersji wytrawnej... Dlaczego nie? Takie też bardzo lubimy :-)
Tym razem przygotowałam nadzienie z ryżu, szpinaku i sera typu feta...
Było naprawdę pysznie...



Składniki:
(na 12 ciastek)
  • 2 opakowania gotowego ciasta francuskiego
  • 200 g mrożonego szpinaku
  • 100 g ryżu
  • 100 g sera typy feta
  • 2 ząbki czosnku 
  • 1 jajko
  • sól i pieprz
  • 2 łyżki oleju

Ryż ugotować. Szpinak rozmrozić i podsmażyć na oleju, dodać do niego 2 ząbki, przeciśniętego przez praskę, czosnku i jeszcze chwilę poddusić. Do przestudzonego szpinaku dodać ryż i pokrojony w niewielką kostkę ser. Całość wymieszać i przyprawić do smaku solą i pieprzem (uważać z ilością dodawanej soli ponieważ ser jest bardzo słony).
Płat ciasta francuskiego podzielić na 6 kwadratów, na każdy z nich nałożyć łyżkę farszu. 
Brzegi ciasta posmarować rozbełtanym jajkiem i zlepiać je tworząc trójkątne ciastka. 
Tak samo postąpić z 2 płatem ciasta i pozostałym farszem. 
Gotowe ciastka układać na dużej blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarować ich wierzch rozbełtanym jajkiem i piec przez 15-20 minut w temp. 220 stopni C.  
Smacznego!




8 komentarzy:

  1. Ciekawy farsz dodałaś, idealne na imprezę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam, na drugie śniadanie do pracy jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na takie sycące wytrawne ciacha. Rzeczywiście, na imprezę jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do ciasta francuskiego wkładałam już wszystko co miałam, były i na słodko i na wytrawnie, ale wersji z ryżem i szpinakiem jeszcze nie jadłam. Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego połączenia jeszcze nie kosztowałam :D A ciastka bardzo kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chce to zjeść! Tylko jak, kiedy nie mam piekarnika w kawalerce??? :(
    Czekam na przepisy bez pieczenia oraz na piekarnik, dlatego dodaję tego wspaniałego bloga do obserwowanych! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam kiedyś podobne - były mega:)

    OdpowiedzUsuń