czwartek, 26 listopada 2015

Zapiekanka ziemniaczana z mięsem mielonym


Bardzo łatwa do przygotowania zapiekanka z ziemniaków i mięsa mielonego... 
Idealne danie obiadowe w zimny, ponury, jesienny dzień.



Składniki:
  • 1 kg ugotowanych ziemniaków
  • 30 dag mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
  • 2 cebule
  • 2 jajka
  • sól i pieprz
Sos:
  • 250 ml śmietany słodkiej 18 %
  • 10 dag startego, żółtego sera
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pierz


Ziemniaki pokroić w plasterki.
Cebulę drobno posiekać i połączyć z mięsem, wbić jajka. Całość przyprawić do smaku solą i pieprzem-dokładnie wymieszać.
Przygotować sos: śmietanę wymieszać z serem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, musztardą, solą i pieprzem.
Średniej wielkości naczynie do zapiekania wysmarować masłem i ułożyć w nim połowę ziemniaków. Na ziemniakach ułożyć mięso-wyrównać i przykryć pozostałymi ziemniakami. Całość zalać sosem.
Zapiekankę wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C na 50 minut.
Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Ale mi się spodobała ta zapiekanka. Zrobię ją na obiad:) Idealna na zimne dni:)
    ściskam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo jest pyszna :-) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo fajna zapiekanka :) Lubię ostatnio coraz bardziej zapiekanki z ziemniakami.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja dawno jadłam zapiekankę ziemniaczaną :) będę musiała taką zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie zapiekanki :) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale by mi się piekarnik przydał... ajj, z przepisu na przepis mam coraz większy piekarnikowy kompleks.

    OdpowiedzUsuń