niedziela, 6 grudnia 2015

"Stemplowane" kruche ciasteczka z miodem i przyprawami korzennymi


Dziś Mikołajki, najwyższa to pora żeby na blogu zaczęły pojawiać się świąteczne, pachnące cynamonem i skórką pomarańczową przepisy;-) 
Cykl takich właśnie przepisów rozpoczynam cudownie kruchymi, maślano-korzennymi "ostemplowanymi"  w świąteczne wzory ciasteczkami :-)




Składniki:
(na 2 blachy pełne ciasteczek)
  • 250 g mąki pszennej
  • 90 g cukru pudru
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 125 g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżka przyprawy korzennej do piernika


Wszystkie składniki ciasta należy umieścić w misce i szybko zagnieść (można to także zrobić za pomocą robota).
Z ciasta uformować kulę, zawinąć ją w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez 1 godzinę.
Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość 3-4 mm (można je podsypać odrobiną mąki). 
Z ciasta wycinać okrągłe ciastka,układać ja na wyłożonej papierem do pieczenia blasze, przykładać stempelki i odciskać wzór.
Tak przygotowane ciasteczka piec przez 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 200 stopni C.
Po upieczeniu ciastka studzić na kratce.
Smacznego!
Przepis na ciastka pochodzi z tego bloga.



10 komentarzy:

  1. Wystarczą takie stempelki na ciastkach i już im nic więcej nie potrzeba bo pięknie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ! Ja robiłam takie w zeszłym roku (stempel św. Mikołaja), ale niezbyt wyraźnie mi się odbiły, po upieczeniu były zamazane i niewyraźne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój sposób jest taki: ciasto przed odciśnięciem stempelków musi być dobrze schłodzone, a gotowe do pieczenia ciastka należy wkładać do bardzo dobrze rozgrzanego piekarnika.

      Usuń
  3. Świetnie! Koniecznie skorzystam, bo też kupiłem niedawno stemple :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O jakie ładne! Ostatnio kupiłam foremki do ciastek, więc może je wypróbuję na tych właśnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Częstuję się tymi pachnącymi ciasteczkami:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na ciasteczka - coś dla mnie :) no i te wzorki bardzo efektowne :)

    OdpowiedzUsuń