sobota, 16 stycznia 2016

Brownie z "Michałkami"


Brownie...ciężkie, czekoladowe ciasto które lubi chyba każdy :-)
Do mojego dodałam cukierki "Michałki" dzięki którym jest jeszcze smaczniejsze...ale też jeszcze bardziej słodkie ;-)
Mały kawałeczek w zupełności wystarczy żeby poprawić humor w taki pochmurny dzień jak dziś...



Składniki:
  • 1 i 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 160 g masła
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 1 i 1/4 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego
  • szczypta soli 
  • 10 szt. cukierków "Michałków" w ciemnej czekoladzie (+kilka sztuk do dekoracji)


Masło z czekoladą rozpuścić i zostawić do przestudzenia.
Jajka utrzeć ze szczyptą soli, olejkiem waniliowym i cukrem. Dodać mąkę i zmiksować. 
Gdy masa będzie gładka wlać rozpuszczoną czekoladę z masłem i całość dokładnie zmiksować.
Na końcu dodać pokrojone na kawałki cukierki-wymieszać.
Ciasto przelać do wyłożonej papierem do pieczenia, niewielkiej formy (u mnie kwadratowa o wymiarach 25x25 cm).
Brownie piec 25-30 minut w temp. 180 stopni C.
Ciasto udekorować pokrojonymi drobno cukierkami.
Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Hehe mąż powiedział, że wyjadł by mi michałki, zanim bym z nich ciasto zrobiła :)... eh Ci faceci, nie wiedza co dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alez one musi się rozpływać w ustach:)
    cieplutko ściskam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piję sobie kawę i tak sobie myślę, że dwa kawałki tego byłyby w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O wow - to po prostu wygląda obłędnie :}

    OdpowiedzUsuń