sobota, 13 lutego 2016

Ciasto marchewkowe z kawałkami czekolady


Ostatnio na większości blogów kulinarnych (na moim także ;-))królowały pączki, faworki i inne tego typu smażone przysmaki... 
Po tych karnawałowych szaleństwach nabrałam ochoty na bardzo aromatyczne i wilgotne ciasto marchewkowe z piernikową nutą i kawałkami czekolady...
Skorzystałam z przepisu Elizy Mórawskiej który znalazłam w jej książce "White Plate-słodkie".



Składniki:
  • 4 jajka
  • 250 g cukru
  • 180 g stopionego i ostudzonego masła
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 400 g obranej i startej na tarce marchwi
  • 100 g posiekanej na małe kawałki czekolady
Dodatkowo:
  • cukier puder do posypania gotowego ciasta


Jajka utrzeć z cukrem, dodać masło i wymieszać. 
Mąkę, sodę, proszek do pieczenia i przyprawy wymieszać w misce, a następnie połączyć z jajkami. 
Na końcu dodać startą marchew i posiekaną czekoladę-wymieszać łyżką.
Keksówkę o wymiarach 30x12 cm wyłożyć papierem do pieczenia, przelać do niej ciasto i piec 50-60 minut (do suchego patyczka) w temp. 180 stopni C.
Po upieczeniu ciasto pozostawić w formie przez około 15 minut, następnie przełożyć je na kratkę i wystudzić.
Ciasto posypać cukrem pudrem.
Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Zacnie się prezentuje :) Uwielbiam ciasto marchewkowe, ale przyznam, że jakoś nigdy jeszcze nie łączyłam go z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie spróbować, jest pyszne :-)

      Usuń
  2. Robiłyśmy kiedyś z malinami i też było przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasto marchewkowe. Twoje wygląda bardzo apetycznie. Jest takie fajnie puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasto marchewkowe. Twoje wygląda bardzo apetycznie. Jest takie fajnie puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ulubione ciasto mojego M, ale z czekoladą jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę upiec w końcu te marchewkowe ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego marchewkowego jeszcze nie piekłam. Wygląda pycha.
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę, nawet nie wpadłem na to, żeby dodać czekoladę do marchewkowego :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto + warzywo + czekolada, dla mnie super:)

    OdpowiedzUsuń